ZF 24

Ce mărci auto au avut cea mai mare creştere în primele nouă luni

Ce mărci auto au avut cea mai mare creştere în primele...

Autor: Bogdan Alecu

03.11.2014, 00:02 498

Cea mai mare creştere a înma­triculărilor de mărci auto din top 10 a fost înregistrată în primele nouă luni ale anului de Ford, care a urcat cu 71% comparativ cu intervalul similar din 2013, la peste 4.300 de maşini, următoarele două locuri fiind ocupate de Skoda, cu un avans de 44,5%, şi de Opel, cu un plus de 37%. 

Între primele zece mărci de pe piaţă, doar Hunday a încheiat intervalul ianuarie-septembrie pe minus, cu o scădere de 1,9%. 

În total, în primele nouă luni ale acestui an înmatriculările de maşini noi au avansat cu aproape 26% faţă de intervalul similar de anul trecut, la aproape 51.600 de unităţi. Este pentru prima dată în ultimii trei ani când în­ma­triculările urcă la peste 50.000 de auto­tu­risme noi. Ultima oară când s-a în­tâm­plat a fost în anul 2011 când până la sfâr­şitul lunii septembrie erau înma­triculate peste 55.000 de maşini noi.

Odată cu maşinile noi, şi importurile de maşini vechi au revenit pe plus luna trecută. În septembrie s-au înmatriculat cu 10% mai multe maşini la mâna a doua importate din vest decât în perioada similară a anului trecut, ajungând la un volum de aproape 20.300 de unităţi. În total s-au înmatriculat aproape 160.000 de unităţi, în scădere cu 4% faţă de perioada similară a anului trecut.

Raportat la numărul de maşini înmatriculate, cele mai vândute branduri de pe piaţa auto sunt Dacia, Skoda şi Volskwagen. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO