ZF 24

Ce strategii de vânzare au firmele de asigurări: agenţii distribuie jumătate din poliţele de viaţă

Ce strategii de vânzare au firmele de asigurări:...

Autor: Ciprian Botea

17.10.2013, 00:08 142
Companiile locale de asigurări de viaţă se bazează în proporţie de peste 50% pe vânzările de poliţe prin agenţii proprii, în timp ce companiile de asigurări generale au un model de distribuţie mai echilibrat: un sfert din business vine din vânzări directe, o treime prin agenţi şi o treime prin brokeri.
 
Dintre pieţele europene, doar Malta, Luxemburg, Slovenia, Slovacia şi Bulgaria se bazează într-o proporţie mai mare de 50% pe vânzările de asigurări de viaţă prin agenţii proprii ai companiilor de asigurări, potrivit datelor publicate de Insurance Europe (organizaţia europeană a asigurătorilor).
 
La polul opus se află Italia şi Spania, unde două treimi din poliţele de viaţă sunt vândute prin intermediul băncilor – aşa-numitul canal de bancassurance. Vânzări mari – de 30-40% din total – prin canalul de bancassurance mai au şi Austria, Franţa şi Turcia. Vânzările directe s-au dezvoltat mai ales pe pieţe precum Croaţia, Polonia, Irlanda şi Slovacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO