Companiile locale de asigurări de viaţă se bazează în proporţie de peste 50% pe vânzările de poliţe prin agenţii proprii, în timp ce companiile de asigurări generale au un model de distribuţie mai echilibrat: un sfert din business vine din vânzări directe, o treime prin agenţi şi o treime prin brokeri.
Dintre pieţele europene, doar Malta, Luxemburg, Slovenia, Slovacia şi Bulgaria se bazează într-o proporţie mai mare de 50% pe vânzările de asigurări de viaţă prin agenţii proprii ai companiilor de asigurări, potrivit datelor publicate de Insurance Europe (organizaţia europeană a asigurătorilor).
La polul opus se află Italia şi Spania, unde două treimi din poliţele de viaţă sunt vândute prin intermediul băncilor – aşa-numitul canal de bancassurance. Vânzări mari – de 30-40% din total – prin canalul de bancassurance mai au şi Austria, Franţa şi Turcia. Vânzările directe s-au dezvoltat mai ales pe pieţe precum Croaţia, Polonia, Irlanda şi Slovacia.