Cele mai mari 20 de reţele de farmacii de pe piaţa locală au realizat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de peste 1 mld. euro, în creştere cu 10% comparativ cu 2012, pe fondul creşterii numărului de unităţi.
Afacerile farmaciilor, care reflectă vânzările atât de medicamente, cât şi de cosmetice, parafarmaceutice sau diferite dispozitive medicale, au rămas de altfel pe creştere în ultimii ani, sfidând contextul general, în care scăderile au fost la ordinea zilei. Cinci dintre cei 20 de mari retaileri farmaceutici au fost pe pierderi anul trecut, arată datele de la Registrul Comerţului, care au luat în calcul o singură entitate juridică (nu grupuri de firme). Ceilalţi 15 operatori de lanţuri de farmacii au avut un profit cumulat de 16 mil. euro.
În datele de la Registrul Comerţului, cel mai mare retailer farmaceutic a fost în 2013 Sensiblu, compania care grupează toate farmaciile din reţea. Pe de altă parte, alţi retaileri, ca de exemplu Catena, au reţelele operate prin intermediul mai multor entităţi juridice. Catena a anunţat o cifră de afaceri totală de 338 mil. euro pentru anul trecut, iar cu acest nivel se află pe primul loc în topul celor mai mari mari reţele.