ZF 24

Cele mai tari maşini vândute la licitaţia de la Pebble Beach anul acesta - Galerie FOTO

Autor: Andrei Cîrchelan

26.08.2012, 16:43 444

În fiecare an, începând cu 1950, fanii maşinilor de lux se adună în Monterey, California, pentru a participa la Pebble Beach Concours d'Elegance. Aici, pe parcursul unui weekend, pasionaţii de automobilism înstăriţi licitează milioane de dolari pentru a-şi completa colecţiile de maşini clasice, potrivit Business Insider.

Cele mai mari cinci licitaţii au adunat o sumă totală de 260,3 milioane de dolari anul acesta, un nou record care a depăşit cateogirc suma de 197,5 milioane de dolari adunată în 2011.

Cele mai mari sume au fost cheltuite pe automobile produse de Ferrari, Porsche sau Maserati, precum şi mărci mai rar întâlnite, precum Simplex sau Horch.

Mai jos găsiţi maşinile pentru care s-au oferit cele mai mari preţuri, precum şi motivele pentru care sunt atât de scumpe.

Model: Ferrari 250 GT LWB California Spyder
An fabricaţie: 1960
Adjudecat pentru: 11,3 milioane dolari.
Descriere: Modelul este unul din doar nouă fabricate şi a suferit doar câteva reparaţii de-a lungul timpului, când i-au fost înlocuite discurile de frână şi farurile.

Model: Ford GT40
An fabricaţie: 1968
Adjudecat pentru: 11 milioane dolari
Descriere: După ce maşina a fost folosită de Steve McQueen drept maşină de filmare pentru filmul Le Mans, automobilul a devenit automat cea mai scumpă maşină americană vândută la licitaţie. Acoperişul maşinii a fost pus la loc după ce fusese scos pentru a putea fi plasată o cameră în timpul filmărilor.

Model: Horch 853A Special Roadster
An fabricaţie: 1938
Adjudecat pentru: 5,2 milioane dolari
Descriere: Vânzătorul spera să obţină 6-8 milioane dolari pe acest automobil de 74 de ani, care este cel mai scump automobil de tipul său vândut vreodată. Constructorul nu a produs decât cinci maşini din acest model.

Model: Maserati A6G/2000 Berlinetta
An fabricaţie: 1955
Adjudecat pentru: 1,65 milioane dolari
Descriere: Automobilul a câştigat premiile Best in Class şi Grand Prix la Salon Prive din Paris.

Model: Simplex 50 Speedcar Roadster
An fabricaţie: 1908
Adjudecat pentru: 1,9 milioane dolari
Descriere: Această maşină cu siguranţă nu poate ţine pasul cu maşinile de viteză ale prezentului, însă este cel mai vechi Simplex disponibil astăzi.

Model: Aston Martin DB3S
An fabricaţie: 1953
Adjudecat pentru: 3,7 milioane dolari
Descriere: În afară de Le Mans, DB3S a câştigat toate cursele la care a participat în 1953. Maşina a fost construită manual de pilotul olandez Hans Davids şi încă mai are şasiurile, motorul şi caroseria originale.

Model: Ferrari 250 GT LWB Berlinetta 'Tour de France'
An fabricaţie: 1956
Adjudecat pentru: 6,7 milioane dolari
Descriere: Ferrari nu a produs decât nouă astfel de maşini, iar modelul vândut în această licitaţie a apărut în filmul "The Love Bug" din 1968. Numele maşinii provine de la competiţia de 5.800 km câştigată în 1956

Model: Bentley Le Mans Sports "Bobtail"
An fabricaţie: 1928
Adjudecat pentru: 6 milioane dolari
Descriere: Acesta este singurul exemplar de Bentley "Bobtail" care a supravieţuit până în ziua de azi. Maşina a fost restaurată recent şi reprezintă dovada faptului că Bentley are o tradiţie de 80 de ani în fabricaţia de maşini excepţionale.

Model: Ford GT40
An fabricaţie: 1966
Adjudecat pentru: 2,2 milioane dolari
Descriere: Această maşină a participat la curse în trei ţări, pe două continente, după care a fost restaurată în urma unui incendiu care i-a ars complet interiorul.

Model: Porsche 911 RSR IROC
An fabricaţie: 1974
Adjudecat pentru: 875.000 dolari
Descriere: Varianta din 1974 a uneia dintre cele mai bune maşini produse vreodată. Această maşină l-a avut ca pilot pe Emerson Fittipaldi în International Race of Champions (IROC). Ferrari a produs doar 15 astfel de maşini, iar cea vândută la licitaţia de anul acesta a stat sub restaurare timp de 3 ani.

Model: Prototip Bentley Speed 8 Le Mans
An fabricaţie: 2001
Adjudecat pentru: 2,5 milioane dolari
Descriere: Acest prototip a luat locul trei la Le Mans în 2001, aducând Bentley pe podium pentru prima dată după 72 de ani. Cariera de curse a acestui automobil a durat până în 2007.

Model: Jaguar C-Type
An fabricaţie: 1953
Adjudecat pentru: 3,7 milioane dolari
Descriere: "C"-ul din "C-Type" vine de la "competiţie", mediul în care această maşină construită între 1951 şi 1953 se descurca cel mai bine. C-Type a câştigat Le Mans de două ori. Modelul vândut la licitaţia de anul acesta este unul din 52 fabricate în total.

Model: Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
An fabricaţie: 1955
Adjudecat pentru: 1,1 milioane dolari
Descriere: Vânzătorul estima că va obţine doar 600-750.000 de dolari pentru această maşină, care în cele din urmă a fost vândută pe o sumă mult mai mare şi a fost livrată împreună cu un set de două genţi de voiaj.

Model: Porsche L&M 917/10 Spyder
An fabricaţie: 1972
Adjudecat pentru: 5,5 milioane dolari
Descriere: Cu un bot care seamănă cu un faraş, şi fără acoperiş, această maşină nu are ce căuta pe stradă, dar s-a descurcat excelent pe circuit. În Canadian-American Challenge Cup din 1972, maşina a dominat concursul câştigând cinci din nouă curse. În 1973, la acelaşi concurs, maşina s-a poziţionat pe locul doi în clasamentul general.

Model: Porsche RS60 Spyder
An fabricaţie: 1960
Adjudecat pentru: 3,5 milioane dolari
Descriere: Publicul nu a avut acces decât la 14 modele RS60 Spyder de-a lungul timpului. Maşina a câştigat 12 curse pe clasa ei în doar 4 sezoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO