ZF 24

CFR Infrastructură îl pune preşedinte pe bancherul Florian Kubinski după demisia lui Sorin Mîndruţescu

Florian Kubinski este şi vice­pre­şe­dinte la Volksbank, anterior lucrând ca vicepreşedinte exe­cutiv MKB Romexterra Bank

Florian Kubinski este şi vice­pre­şe­dinte la Volksbank, anterior lucrând ca vicepreşedinte exe­cutiv MKB Romexterra Bank

Autor: Mirabela Tiron

17.10.2013, 20:10 458

Consiliul de Administraţie (CA) al CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară din România, l-a numit în funcţia de preşedinte, rămasă liberă după demisia lui Sorin Mîndruţescu (CEO Oracle) din septembrie, pe ban­che­rul Florian Kubinski, care era deja membru în consiliu, po­trivit oficialilor companiei. Florian Kubinschi este şi vice­pre­şe­dinte la Volksbank, anterior lucrând ca vicepreşedinte exe­cutiv al MKB Romexterra Bank şi CFO la Banca Ţiriac (HVB Ţiriac).

În perioada următoare adunarea generală a acţio­narilor va numi un nou membru pe postul rămas vacant prin demisia lui Sorin Mîndruţescu (care nu a explicat public de ce şi-a dat demisia), din lista persoanelor propuse de consul­tantul Pricewaterhouse­Coo­pers Tax Advisors & Accoun­tants, D&B David şi Baias şi George Butunoiu.

Pe 15 aprilie anul acesta au fost numiţi în CA-ul CFR SA Sorin Mîndruţescu, Florian Kubinski, George Micu (di­rectorul general al CFR SA), Jiru Enache şi Sebastian Tcaciuc. „Echipa managerială a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR va continua pro­gramul de eficientizare a acti­vităţii companiei, prin aplicarea de măsuri legislative şi administrative, astfel încât să fie respectate angajamentele asumate de Guvern în faţa instituţiilor internaţionale“, au transmis oficialii com­paniei.

Până acum noua con­ducere a CFR SA a schimbat coşurile de gunoi din Gara de Nord şi a reorganizat activitatea de taxi la gară prin orga­nizarea unei licitaţii, câş­tigată de Meridian Taxi. Mai mult, oficialii CFR SA susţineau în urmă cu câteva luni că  lucrează la o strategie comună de eli­minare a persoanelor fără adăpost şi potenţialilor autori de infracţiuni îm-preună cu DGASMB (Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti), Direcţia Poliţiei Transporturi, Direcţia Poliţiei Rutiere şi Poliţia Transporturi.

Trenurile însă continuă să aibă întârziere, starea infrastructurii feroviare fiind precară. Pe fondul întârzierii trenurilor şi al condiţiilor din gară, numărul pasagerilor Gării de Nord s-a redus an de an, de la 6,3 milioane de pasageri în 1999 la 3,4 milioane de pasageri în 2012.

În prima jumătate din acest an veniturile CFR SA au crescut cu 3,5%, la 1,16 miliarde lei (364 mil. euro).

În timp ce la CFR SA au loc schimbări în consiliu, CFR Marfă, transportatorul feroviar de marfă pe calea ferată, se pregăteşte pentru un nou proces de vânzare după ce privatizarea care avea termen pe 14 octombrie a eşuat.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.10.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO