ZF 24

Coca Cola pune un român şef peste operaţiunile din România şi Moldova

Coca Cola pune un român şef peste operaţiunile din...

Autor: Cristina Roşca

23.08.2013, 12:25 1443

Petre Şandru, un executiv cu o experienţă de opt ani în cadrul Coca Cola, va prelua de la 1 septembrie funcţia de market operations director (director operaţional) pentru România şi Moldova, după ce în ultimii trei ani a fost director comercial pe regiunea balcanilor în cadrul aceleiaşi companii.

Noua sa poziţie a fost creată recent ca urmare a restructurării businessului Coca Cola în Europa Centrală şi de Est, care s-a reorganizat în patru regiuni faţă de cinci anterior. El îndeplineşte atribuţiile unui CEO, în România el neavând un alt superior. 

În noua sa funcţie, Petre Şandru va fi responsabil de întreaga activitate a Companiei Coca-Cola din România şi Moldova el urmând să îi raporteze direct lui Vikas Chawla, un manager cu o experienţă de aproape 16 ani în sistemul Coca-Cola India. Acesta din urmă va prelua din octombrie poziţia de franchise operations director pentru regiunea Europa de Sud-Est în cadrul Coca-Cola, poziţie de pe care executivul va gestiona şi businessul din România.

Petre Şandru va gestiona în parteneriat cu îmbuteliatorii operaţiunile comerciale şi va dezvolta strategii de optimizare a vânzărilor si profitabilităţii, va coordona procesului de planificare pe termen mediu şi lung din fiecare ţară, şi de asemenea va defini şi implementa strategii de marketing şi comunicare pentru cele două ţări.

”Există două aspecte foarte importante în contextul economic actual din Europa Centrala şi de Est şi implicit şi în Romania de care voi ţine cont în noua poziţie. Primul este relevanţa produselor şi a strategiei aplicate pentru consumatori, într-un efort de a ajunge cât mai aproape de necesităţile şi valorile acestora. De asemenea, mă voi preocupa de creşterea nivelului de ataşament al echipei faţă de valorile şi mărcile companiei”, a declarat Petre Şandru după numirea în noua poziţie.

Înainte de a fi numit în noua poziţie Şandru a lucrat timp de opt ani în cadrul Coca Cola, el fiind iniţial brand manager, apoi director operaţional pentru România şi Moldova şi apoi director comercial pentru patru ţări din regiune: România, Moldova, Bulgaria şi Albania. Înainte de a se angaja la Coca-Cola, Petre a lucrat pentru JT International.

Absolvent al Universităţii Politehnice din Bucureşti, executivul deţine o diplomă şi de la New York Institute of Professional Photography, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn.

în România, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola Hellenic (CCH România, care îmbuteliază şi distribuie produsele). Anul trecut a fost primul din ultimii cinci în care Coca-Cola HBC a înregistrat o creştere a afacerilor în euro, chiar dacă volumele s-au majorat doar cu 1%. Astfel, cifra de afaceri a ajuns anul trecut la 435 milioane de euro, în creştere cu 6% în euro. Pe de altă parte, businessul companiei Coca-Cola România s-a aflat pe un trend descendent începând din 2008, astfel că de la un nivel maxim de 72 mil. lei (19,5 mil. euro) atins în 2008, cifra de afaceri a scăzut la 37 mil. lei (8,3 mil. euro) anul trecut, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Coca-Cola România a avut un număr mediu de 25 de angajaţi şi o marjă de profit net de 17%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO