ZF 24

Comediile fac oamenii sa uite de criza si umplu buzunarele producatorilor

11.03.2009, 13:57 19

Filmele cu sfarsit fericit, precum “Paul Blart: Mall Cop” si “Slumdog Millionaire” – marele castigator al Oscarului de anul acesta, sunt motoare de crestere pentru studiourile de film, care in vreme de criza castiga de pe urma unor audiente record. Motivatia ce pare a sta in spatele acestei tendinte este dorinta oamenilor de iesi din cotidianul sumbru si macinat de criza intr-o lume unde toate aceste probleme dispar.

Numarul spectatorilor, care a scazut cu aproximativ 5% in 2008, a recuperat terenul pierdut, si chiar mai mult, crescand cu aproximativ 21% anul acesta pana la sfarsitul lunii februarie, potrivit datelor oferite de Media By Numebers. Incasarile din Box-office au urcat cu 23% in Statele Unite si Canada, in principal datorita castigurilor de 122 mil. dolari inregistrate de productia Sony, “Blart” si celor ale News Corp, care datorita “Slumdog” - un film ce aduce in prim plan povestea de viata a unui orfan sarac din Mumbay - au obtinut venituri de 77,9 mil. dolari.

“Acesta este momentul”, spune Tom Sherak, cofondatorul Revolution Consulting Services si fostul presedinte al diviziei de filme nationale la News Corp. “Iti doresti sa iesi din cotidian, sa uiti de probleme si sa te distrezi”.

Patru dintre cele mai urmarite filme ale lui 2009 sunt comedii, potrivit Media By Numbers. Comedia romantica “He’s Just Not That Into You,” de la Time Warner, este cea de-a treia dupa incasari cu 72 mil. dolari, urmata de “Hotel for Dogs” a Viacom Inc. si de “Bride Wars” produsa de News Corp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO