ZF 24

Condiţii de participare schimbate, datorii şterse şi transfer de active în timpul privatizării

Condiţii de participare schimbate, datorii şterse şi...

Autor: Mirabela Tiron

13.06.2013, 19:59 578

Cu doar o săptămână înainte de desemnarea câştigătorului în procesul de privatizare (20 iunie) al companiei de stat CFR Marfă, Ministerul Transporturilor şterge datoriile transportatorului către stat printr-o ordonanţă de urgenţă şi, separat, începe transferul unor active (pe care nu le-a făcut publice) către CFR SA, care administrează infrastructura feroviară şi SAAF (Societatea de Administrare Active Feroviare). Schimbarea regulilor creează suspiciuni de preferenţialism, viciere şi devine contestabilă, spun analiştii.

„Facem o scrisoare către Comisia Europeană, direcţia de transporturi şi direcţia de concurenţă loială pe piaţă, pentru că nu este normal să se schimbe condiţiile privatizării la CFR Marfă pe durata privatizării, să fie anulate datoriile companiei şi să se transfere active. Privatizarea trebuie reluată, altfel procesul este susceptibil de viciere şi devine contestabil“, a spus George Buruiană, preşedintele ATFER (Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România), care include 12 companii private, ce deţin 95% din piaţa privată de transport de marfă pe calea ferată. Dacă erau stabilite clar dinainte condiţiile privatizării la CFR Marfă, mai mulţi investitori s-ar fi înscris la licitaţie, spune el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO