ZF 24

Directorul comercial rezidenţial al Telekom: Încă există mult spaţiu de creştere, digitalizarea e la început

Frantisek Mala, director comercial pe segmentul rezidenţial al grupului Telekom România

Frantisek Mala, director comercial pe segmentul rezidenţial al grupului Telekom România

Autor: Adrian Seceleanu

28.11.2016, 16:54 264

Piaţa de telecom din România are încă mult spaţiu de creştere în condiţiile în care procesul de adopţie al noilor servicii livrate digital - aşa cum este cel de televiziune, spre exemplu, se află încă la început, a declarat Frantisek Mala, directorul comercial rezidenţial al Telekom România, cel mai mare grup de comunicaţii fixe şi mobile, în cadrul unei întâlniri cu media.

„Există încă mult spaţiu de creştere prin digitalizare pe piaţa din România”, a spus Mala, slovacul care a preluat în luna mai a acestui conducerea echipei comerciale rezidenţiale a Telekom. El a dat ca exemplu segmentul de servicii de televiziune, unde gradul de adopţie al noilor servicii digitale este încă redus. „Consumul de servicii TV este destul de conservator în România, este concentrat pe consumul de programe lineare. Există mult spaţiu de creştere în zona serviciilor digitale interactive. Digitalizarea şi trecerea la soluţiile de tip IPTV reprezintă un motor de creştere. Prin comparaţie cu alte ţări în care Deutsche Telekom are operaţiuni, în România vedem spaţiu pentru o creştere şi mai rapidă pe serviciile de televiziune digitală”, a spus el.

Serviciile de televiziune, pentru care Telekom are aproape 1,5 milioane de clienţi, reprezintă unul dintre segmentele de business cu o evoluţie constant pozitivă din portofoliul grupului, rezultatele fiind unele bune şi în al treilea trimestru, a punctat Frantisek Mala. Rezultatele din trimestrul încheiat în septembrie marchează o stabilizare a businessului Telekom şi inversarea unor tendinţe de scădere înregistrate în perioada anterioară. „Veniturile din serviciile fixe au crescut şi am crescut şi pe seg­men­tul de mobil. Am crescut cu peste 90% şi pe segmentul de pa­chete fix-mobil, ca­re vor continua să fie şi în tri­mestrele vii­toa­re unul dintre prin­ci­palele motoare de creştere pentru noi”.

În al treilea trimestru grupul Telekom a raportat venituri mai mari cu 1%, până la 242 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) de 53 mil. euro, în creştere cu 10%, pe fondul unei evoluţii stabile a bazei de clienţi şi al eforturilor de reducere a costurilor. Acesta a fost primul trimestru în care grupul a raportat o creştere a profitului. „Ceea ce este important acum pentru mine este să menţinem tendinţele.

Nu vreau să sărbătoresc rezultatele dintr-un trimestru. Comparaţiile faţă de anul precedent pot fi afectate de ceea ce s-a întâmplat anul trecut, care acum nu mai contează atât de mult, de aceea ne uităm la rezultatele de la trimestru la trimestru. Suntem interesaţi şi de rezultatele financiare şi de cele operaţionale, de evoluţia bazei de clienţi”, a comentat Frantisek Mala rezultatele. Veniturile generate de segmentul business al Telekom România au stagnat în al treilea trimestru la 53 mil. euro, în timp ce încasările de la clienţii retail au scăzut cu aproape 4%, până la 151 mil. euro, conform datelor publicate de Deutsche Telekom, acţionarul majoritar.

Ce a dus la această îmbunătăţire a rezultatelor financiare? „Ne uităm la date şi ne propunem să le folosim şi mai mult în proceseul de luare a deciziilor pentru a avea mixul potrivit de produse şi canale de vânzare care să ne permită o îmbunatăţire a rezultatelor.

Spre exemplu canalele utilizate pentru vânzarea produselor prespun costuri diferite: una este să vinzi prin call-center şi alta este să vinzi door-to-door. Este o eficienţă complet diferită.

Implementând intern asemenea măsuri obţinem o îmbunătăţire graduală a performanţelor financiare. Dar este o călătorie, nu vreau să exagerez sărbătorind rezultatele după un trimestru, ar fi prea devreme”.

Care a fost reacţia clienţilor la contractul care le permite utilizatorilor Telekom să aibă acces la reţeaua 4G a Orange? Consumul de date mobile a crescut puternic iar numărul de clienţi care au renunţat la serviciile mobile ale Telekom s-a redus, a răspuns Frantisek Mala. În mandatul fostului CEO Nikolai Beckers Telekom a rămas mult în urma Orange şi Vodafone în dezvoltarea reţelei 4G, astfel că grupul a semnat un contract cu Orange pentru a le oferi acces extins clienţilor la servicii 4G. Miroslav Majoros, noul CEO al Telekom, a lăsat însă să se înţeleagă - în cadrul unei declaraţii făcute la conferinţa ZF Digital ’16, că anul viitor Telekom ar putea investi puternic în dezvoltarea propriei reţele mobile în tehnologie 4G.

Nu există un produs sau un serviciu „minune” care, odată lansat, să ducă la o schimbare dramatică a rezultatelor Telekom, ci grupul trebuie să lucreze pe toate segmentele pentru a-şi îmbunătăţi rezultatele şi pentru a face faţă competiţiei dure şi preţurilor mici de pe piaţa de comunicaţii din România, a spus Frantisek Mala. El a dat ca exemplu al eforturilor făcute de grup în direcţia îmbunătăţirii serviciilor pentru clienţi prin digitalizare dezvoltarea unei soluţii care le va permite clienţilor să verifice prin intermediul unei aplicaţii de ce nu le funcţionează serviciile de internet fix. Soluţia, denumită „My Repair” le va permite clienţilor să lanseze o diagnoză a conexiunii şi să primească sfaturi pentru repararea problemelor fără a mai fi nevoie să sune în call-center sau să aştepte sosirea unei echipe de intervenţie, în cazul în care eroarea nu necesită deplasarea unor tehnicieni.

Soluţia „My Repair”, care va fi disponibilă şi prin intermediul aplicaţiei mobile My Account, le permite practic clienţilor să se conecteze la sistemele de IT ale Telekom şi să iniţieze o diagnoză automată a conexiunii de la echipamentele centrale ale companiei până la domiciliul lor. „Sunt verificate toate echipamentele, de la modem, până la echipamentele de reţea de pe traseu. Dacă problema nu este la client, atunci este realizată automat o sesizare cu problema către echipa noastră de suport”, a explicat Radu Enea, specialist integrare în cadrul Telekom România. Implementarea acestei soluţii permite redu

Radu Enea, specialist integrare în cadrul Telekom România

cerea numărului de apeluri din call-center şi a deplasărilor efectuate de echipele din teren, a adăugat el. Soluţia se află încă în teste şi urmează să fie lansată atunci când testele de funcţionare vor permite acest lucru, a precizat Frantisek Mala. „Digitalizarea presupune şi o deschidere mai mare a sistemelor de IT către clienţi. Avem mai multe proiecte de acest tip, pe care le vom realiza în viitor”.

Update
Telekom România: Soluţia “My Repair” nu a fost lansată, dar este disponibilă pentru toţi clienţii rezidenţiali abonaţi la internet fix

Soluţia “My Repair” - prin care clienţii Telekom pot verifica şi rezolva singuri problemele de funcţionare ale conexiunii la internet, şi despre care oficialii grupului au susţinut vineri, în cadrul unei întâlniri cu media că nu este lansată, este de fapt disponibilă pentru toţi clienţii rezidenţiali ai serviciului de acces la net, conform datelor furnizate luni de reprezentanţii grupului de comunicaţii fixe şi mobile.

“Soluţia este disponibilă pentru orice client rezidenţial care are cel puţin un serviciu de internet fix de la Telekom România”, au declarat luni reprezentanţii Telekom România. “Soluţia este în prezent disponibilă pentru clienţii rezidenţiali de internet fix Telekom dar încă suportă îmbunătăţiri pentru a asigura o rată de succes cât mai bună în soluţionarea cerinţelor utilizatorilor”, potrivit aceleiaşi surse.

În cadrul întâlnirii cu presa de vineri atât Frantisek Mala cât şi Radu Enea au menţionat că soluţia nu a fost lansată.
 

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO