În contextul în care încercările anterioare ale Ministerului Transporturilor de a realiza autostrăzi în parteneriate public-privat sau în concesiune s-au soldat cu un eşec, soluţia fondurilor europene, aleasă pentru construcţia autostrada Sibiu - Piteşti, este considerată cea mai potrivită.
"Ministerul Transporturilor a ales cea mai rapidă metodă de a realiza autostrada Sibiu-Piteşti având în vedere că guvernul se află sub presiunea timpului, nu are experienţă în derularea de proiecte de infrastructură cu finanţare privată şi, în plus, există o sumă uriaşă din fondurile UE disponibilă", spune Werner Weihs-Raabl, şeful diviziei de finanţări pentru infrastructură şi sectorul public din cadrul grupului austriac Erste, care deţine cea mai mare bancă de pe piaţa locală, BCR.
Autostrada Sibiu - Piteşti, cu o lungime de 116,6 kilometri şi o valoare estimată la circa 3,2 miliarde de euro, reprezintă o alternativă de traversare a munţilor la autostrada Comarnic - Braşov - Făgăraş.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels