ZF 24

HR Insider, ediţia a noua: Antreprenorii sunt noua ţintă a şcolilor cu programe de MBA. Multinaţionale nu mai au bani

HR Insider, ediţia a noua: Antreprenorii sunt noua...

Autor: Adelina Mihai, Corina Mirea

18.02.2014, 21:43 615
 

Multinaţionalele nu mai sunt dispuse să dea bani pe programe de educaţie pentru manageri, iar acest lucru

s-a observat în scăderea cu mai bine de o treime a numărului de studenţi ai programelor de EMBA şi MBA oferite de şcolile de afaceri de pe plan local. Astfel, miza principală pentru directorii de programe este să atragă cât mai mulţi antreprenori la clasă - aceasta a fost una dintre concluziile celei de-a noua ediţii a HR Insider, organizată de ZF Corporate.

„Piaţa (programelor de MBA- n.red.) se află într-o gripare. (...) Tot mai mulţi oameni îşi plătesc singuri MBA-ul”, a spus Ovidiu Dîmbean- Creţa, decanul şcolii de afaceri ASEBUSS, care oferă de 20 de ani un program de EMBA pe plan local. Începând de anul trecut, ASEBUSS a lansat un nou program de MBA, dedicat antreprenorilor.

Totuşi, piaţa pare să îşi revină, chiar dacă şcolie s-au confruntat cu scăderi de 20- 30% din numărul celor înscrişi în primii ani de criză. „Cel mai greu an a fost 2009, când îmi venea să plâng, eu personal m-am înscris la MBA numai să fie numărul mai mare de studenţi pe hârtie“, a spus Marius Mihăilescu, program manager al Tiffin EMBA.

Anual, puţin peste 200 de manageri termină un program de MBA în România, iar în anii de criză numărul acestora era de 300 - 400. În medie, un program de MBA local costă 20.000 de euro. Potrivit suplimentului ZF Top MBA 2013, aproape două treimi dintre absolvenţii de MBA din 2012 au avut parte de creşteri salariale cuprinse între 10 şi 30%.

Citeşte mai multe articole de la ediţia specială a HR Insider dedicată şcolilor de afaceri pe ZF Corporate:

Şcolile de afaceri încep să „vâneze“ antreprenorii. Multinaţionalele nu mai au bani pentru programele de MBA ale managerilor

Florina Argeşeanu, absolvent MBA Open University Business School: Şcolile de afaceri ar trebui să se uite şi la middle manageri, nu doar la cei din vârful organizaţiilor

Felicia Albescu, MBA INDE: Noţiunea de MBA nu există în legea românească a învăţământului, iar acest lucru trebuie corectat

Sergiu Neguţ, MSM Raţiu Business School: În prezent contează mai mult cum combini cunoştinţele în mod creativ decât ceea ce ştii să faci efectiv

Vlad Neacşu, ASEBUSS: Dacă faci un MBA doar ca să treci ceva în CV înseamnă că este doar un hobby

Natalia Pruteanu, CityU of Seattle: Fără experienţă managerială MBA-ul nu are valoare

Dora Surugiu, MSM România: Există mulţi oameni interesaţi de MBA, dar care nu au bani

Cosmin Cosma, absolvent ASEBUSS: Imediat după ce mi-am luat diploma de MBA, mi-am dat demisia din funcţia de şef al unui departament dintr-o bancă

Horaţiu Trifa, student ASEBUSS: Economia nu este sustenabilă dacă cei care conduc afaceri se ghidează după „urechea muzicală”

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.02.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO