Mondelez România, subsidiara locală a grupului american Mondelez, a terminat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 327 mil. lei ( 73,8 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului precedent, arată calculele ZF pe baza declaraţiilor financiare depuse de companie.
În aceeaşi perioadă, compania a raportat un profit net de peste 30 mil. lei ( în jur de 6,5 mil. euro), de aproape 12 ori mai mult decât în perioada similară a anului precedent, când Mondelez România a înregistrat un câştig net de 2,6 mil. lei. Profitul din primele şase luni este chiar mai mare decât cel înregistrat pe întreg anul trecut.
La începutul acestui an, ZF a scris că Mondelez România a vândut una dintre fabricile pe care le deţinea în Braşov către retailerul german Lidl, tranzacţie estimată de ZF la circa 3-4 mil. euro.
Mondelez România, care are aproape 300 de salariaţi, mai deţine fabrica Poiana din Braşov, însă producţia de aici a fost mutată în urmă cu mai mulţi ani în Bulgaria, acolo unde grupul american deţine două facilităţi de producţie.