ZF 24

Luiza Moraru, CBRE: S-ar putea ajunge chiar la dezvoltarea unui Disneyland într-un mall

Autor: Ştefan Stan

29.04.2014, 00:07 670

Una dintre cele mai mari provocări ale dezvoltatorilor de centre comerciale este în prezent diferenţierea, a spus Luiza Moraru, head of retail al firmei de consultanţă imobiliară CBRE România, iar spaţiile pentru petrecerea timpului liber pot cântări substanţial în alegerea destinaţiei de cumpărături.

„Fie atragi chiriaşi diferiţi, fie faci un mix de chiriaşi noi care nu sunt încă pe piaţă, fie faci un mix foarte special - te poziţionezi foarte sus sau atragi familii, bunuri pentru casă etc. - sau te poziţionezi pe piaţa de leisure şi entertainment. Entertainmentul nu este dezvoltat încă în România, putând fi unul dintre punctele de diferenţiere între malluri. Pe lângă utilizările clasice, cinema, cazinou, bowling, biliard, atenţia dezvolta­torilor se îndreaptă către entertainmentul dedicat: parcurile tematice pentru întreaga familie. S-ar putea ajunge chiar la un Disneyland într-un mall“, a spus Moraru.

Unul din lucrurile care s-au schimbat în bine în timpul crizei e că nu orice proiect de centru comercial trece de bănci şi întruneşte condiţiile să fie dezvoltat. Fiecare dezvoltator este foarte atent la ce dezvoltă. Trebuie să aibă o locaţie corectă şi un mix corect din care să nu lipsească ancorele importante, precum hipermarketurile, cinematograful şi magazine de îmbrăcăminte precum H&M, Zara sau C&A.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO