ZF 24

Magazinele de bricolaj: vânzări medii de 11,2 mil. euro per unitate, în scădere cu 3,5% faţă de anul precedent

Magazinele de bricolaj: vânzări medii de 11,2 mil. euro...

Autor: Cristi Moga

16.08.2013, 20:58 1327

Cele şase magazine de bricolaj inau­gurate de jucătorii din această piaţă anul trecut în urma unor investiţii de aproape 100 mil. euro au susţinut vânzările totale pe plus, dar indicatori ca vânzările medii per magazin şi productivitatea per angajat arată că sectorul a fost şi anul trecut în declin, potrivit unei analize a ZF.

Cele şase reţele analizate – Dedeman, Praktiker, Bricostore, BauMax, Hornbach şi OBI -, care se concentrează pe vânzările cu amănuntul (business to consumer), au avut anul trecut vânzări cumulate de 1,085 miliarde de euro, în creştere cu 4,5%, în condiţiile în care numărul de magazine a crescut de la 93 la 99 de unităţi până la finalul anului.

Patru dintre cele şase magazine noi au fost deschise de către grupul băcăuan Dedeman, liderul autoritar al pieţei în ceea ce priveşte cifra de afaceri, profitul şi numărul de magazine, în timp ce grupurile Hornbach şi BauMax au inaugurat câte o unitate. În timp ce Dedeman şi Hornbach au reuşit să îşi majoreze cifra de afaceri, BauMax a înregistrat un declin în ciuda finalizării unei investiţii de 20 de milioane de euro în luna martie la Cluj.

Vânzările medii per magazin au scăzut însă în cadrul fiecărei reţele, ajungând la o medie de 11,2 milioane de euro per magazin, cu circa 3,5% sub nivelul din anul precedent.

Hornbach, compania care deţine cele mai mari magazine de pe piaţă, a realizat anul trecut şi cele mai mari vânzări medii per magazin, de circa 20 de milioane de euro. Unitatea nouă a companiei, care a fost inaugurată în luna iulie la Timişoara, a avut o singură jumătate de an de funcţionare, astfel că a fost luată în calcul doar ca „jumătate de magazin“.

Hornbach a avut vânzări de 90 de milioane de euro cu o reţea de cinci magazine la finalul anului, precum şi cea mai bună productivitate per angajat, media vânzărilor realizate de fiecare salariat al companiei ridicându-se la aproape 151.000 de euro. Ambii indicatori au avut însă o tendinţă de scădere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO