ZF 24

Mai este loc de cel puţin 1.200 de magazine în comerţul modern

Mai este loc de cel puţin 1.200 de magazine în...

Autor: Cristina Roşca

13.03.2014, 19:00 102

Suprafaţa medie de comerţ modern la 1.000 de locuitori este de doar 84 mp în România, de cinci ori mai mică decât în Germania şi de peste trei ori mai mică decât în Cehia sau Polonia. În aceste condiţii jucătorii din comerţul modern continuă să pompeze sute de milioane de euro anual în deschiderea de noi magazine pe o piaţă care a ajuns deja la8 miliarde de euro şi peste 1.200 de unităţi.

„Se mai pot deschide încă pe atâtea magazine în comerţul modern câte sunt acum, însă e nevoie de cel puţin patru ani dacă reţelele se vor extinde în acelaşi ritm ca şi până acum. Apoi, după ce se va atinge potenţialul maxim, vor urma remodelările“, spune Daniel Mocanu, directorul executiv şi acţionarul majoritar al DAAS, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru hoteluri, restaurante şi magazine alimentare. Antreprenorul, care ştie cu un an înainte ce se întâmplă în comerţul local, a mobilat magazinele celor mai mari lanţuri din România, atât de cash&carry, cât şi hipermarketuri şi supermarketuri.
 
Piaţa locală de comerţ modern este dominată de 12 reţele străine cu afaceri cumulate de circa 8 mld. euro anual şi cu peste 1.200 de magazine. Retailerii au apăsat pedala acceleraţiei în ultimii ani marcaţi de criză şi de scăderea consumului când au deschis peste 100 de unităţi noi pe an. Cel mai bun an din punctul de vedere al expansiunii a fost 2013 când au fost inaugurate 283 de unităţi, cele mai multe supermarketuri şi magazine de proximitate. Acestea au suprafeţe de zeci sau sute de metri pătraţi şi necesită investiţii pe măsură. La polul opus, niciun magazin cash&carry – care are suprafaţă de 7-10.000 mp şi necesită investiţii de până la 20 mil. euro - nu a fost inaugurat anul trecut. Potrivit datelor ZF şi în acest an urmează a se deschide peste 250 de unităţi noi, în special pe suprafaţă mică.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.03.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO