ZF 24

Michael Schmidt vinde limuzine Rolls-Royce de 53 mil. lei şi merge spre afaceri de peste 1,1 miliarde de lei din auto

Automobile Bavaria este cel mai mare dealer BMW pe piaţa locală

Autor: Bogdan Alecu

14.12.2014, 11:02 477

Limuzinele de lux Rolls-Royce, comercializate prin intermediul dealerului din München şi camioanele MAN vândute în România au generat cele mai mari creşteri pentru grupul Automobile Bavaria controlat de omul de afaceri Michael Schmidt în acest an. Rolls-Royce a avut un avans de 60%, iar vânzările MAN au avansat cu 64%.

„Pentru Auto­mobile Bavaria esti­măm o cifră de afaceri de 330 – 350 de milioane de lei (75-80 mil. euro) în România şi o valoare similară estimăm şi pentru businessul din Ger­mania. Acolo nu este mai uşor de făcut business, dar este un mediu de afaceri mai stabil. Când ai toate pinioanele puse la locul lor, totul merge de la sine, dar businessul nici nu creşte, nici nu scade, este o afacere monotonă. Şi acolo trebuie să ai oameni buni, nu merge businessul de unul singur, trebuie să ai oamenii la locul potrivit. În Germania businessul este generat în primul rând de service, însă marja de profit nu este mai bună comparativ cu România”, a spus Michael Schmidt. El a subliniat că „anul acesta businessul Automobile Bavaria a crescut, dar nu am mizat pe cantitate, deoarece când mizezi pe cantitate, nu ai marjă de profit. La camioane am dublat vânzările, dar am redus şi marja de profit. Şi vânzările de maşini au crescut, dar nu cât a crescut segmentul în acest an deoarece am fost atenţi şi la marjă”.

O creştere puternică a fost înregistrată anul acesta şi de vânzările Rolls-Royce, susţinute de lansarea noului coupe Wraith în 2013.

„Anul acesta am avut vânzări totale de 30 de maşini faţă de 19 anul trecut. S-a vândut foarte bine coupeul anul acesta. Mai mult de jumătate este Wraith, urmat de Ghost. Phantom este ca şi inexistent în Germania. Vând cel mult cinci anual, iar acestea merg de obicei către alte pieţe. În Germania există acum foarte mult capital, însă clienţii sunt foarte conservatori şi nu vor să se afi­şeze cu maşini foarte scumpe cum este Phantom. Spre exemplu, am vândut anul trecut o limuzină Phantom Coupe cu 600.000 de euro, personalizat complet de către client. Şi în România există capital, însă de asemenea mulţi se feresc să se afişeze cu astfel de maşini”, a spus Schmidt.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO