ZF 24

Naspers: Potenţialul comerţului electronic pe alte zone decât IT&C este enorm în România

Autor: Adrian Seceleanu

25.06.2013, 20:55 270
Comerţul electronic din Româ­nia, care a avut anul trecut o pondere de doar 2% din toată piaţa de retail - estimată la 50 mld. euro -, va creşte în anii ur­mă­tori în principal pe fondul ponderii mai mari pe care o vor avea vânzările online de produse şi servicii din alte categorii decât cea electroIT, estimează grupul sud-african Nas­pers, acţionarul majoritar al eMag, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online.
 
„Întreg retailul online - de la mâncare până la maşini, cărţi, mobilă, electronice, electrocasnice - a avut anul trecut o pondere de 2% - circa un miliard de euro - raportat la întreaga piaţă de retail, cu o valoare de circa 50 de miliarde de euro“, a spus Iulian Stanciu, director general al eMag.
 
Ponderea comerţului electronic din în­trea­ga piaţă de retail din România (vânzări de produse şi servicii online, de la electronice la mâncare sau mobilă) a fost în 2012 de doar 2% în România, faţă de 6% în Cehia sau 4% în Polonia, însă acest lucru arată că există un potenţial important de creştere, potrivit datelor din raportul anual al grupului sud-african Naspers care a fost publicat ieri. „Pe piaţa electroIT din România ponderea vânzărilor online este de 20%, iar din întreaga piaţă este de doar 2%. Potenţialul de a creşte vânzările online pe alte categorii de produse este foarte mare. Ne cunoaştem clienţii, comunicăm cu ei. Potenţialul este enorm“, estimează Stanciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO