Comerţul electronic din România, care a avut anul trecut o pondere de doar 2% din toată piaţa de retail - estimată la 50 mld. euro -, va creşte în anii următori în principal pe fondul ponderii mai mari pe care o vor avea vânzările online de produse şi servicii din alte categorii decât cea electroIT, estimează grupul sud-african Naspers, acţionarul majoritar al eMag, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online.
„Întreg retailul online - de la mâncare până la maşini, cărţi, mobilă, electronice, electrocasnice - a avut anul trecut o pondere de 2% - circa un miliard de euro - raportat la întreaga piaţă de retail, cu o valoare de circa 50 de miliarde de euro“, a spus Iulian Stanciu, director general al eMag.
Ponderea comerţului electronic din întreaga piaţă de retail din România (vânzări de produse şi servicii online, de la electronice la mâncare sau mobilă) a fost în 2012 de doar 2% în România, faţă de 6% în Cehia sau 4% în Polonia, însă acest lucru arată că există un potenţial important de creştere, potrivit datelor din raportul anual al grupului sud-african Naspers care a fost publicat ieri. „Pe piaţa electroIT din România ponderea vânzărilor online este de 20%, iar din întreaga piaţă este de doar 2%. Potenţialul de a creşte vânzările online pe alte categorii de produse este foarte mare. Ne cunoaştem clienţii, comunicăm cu ei. Potenţialul este enorm“, estimează Stanciu.