ZF 24

Nouă din zece români folosesc deodorant şi şampon, dar nimeni nu cumpără creme antirid

Nouă din zece români folosesc deodorant şi şampon,...

Autor: Cristina Rosca

05.04.2015, 19:00 439

Piaţa locală de cosmetice, evaluată la circa 760 mil. euro anual, s-a dezvoltat diferit, pro­dusele de bază precum şamponul sau deo­dorantul ajungând la un grad de penetrare de 80-90%, în timp ce produsele de răsfăţ precum cremele antirid sau măştile de păr să fie folosite de sub 10% din populaţie. Această situaţie arată gradul redus de educaţie al populaţiei în ansamblul său şi puterea redusă de cumpărare.

„Gradul redus de penetrare la produse precum cre­mele antirid sau la fond de ten indică faptul că şi la produsele cos­metice există o piramidă a nevoilor de tipul Maslow. Astfel, ro­mânii îşi satisfac nevoile pri­mare şi îşi cumpără şam­pon şi săpun, dar când vine vorba de pro­duse specializare este nevoie de edu­carea populaţiei. Este nevoie ca ei întâi să conştien­ti­zeze că le vor şi că au nevoie de ele. Utilitatea produselor precum şampon şi săpun este mai uşor de explicat şi înţeles, spune Dana Tudorache, românca aflată la conducerea companiei The Body Shop încă de la intrarea pe piaţă a acesteia în 1999. Executivul lucrează însă în industrie de circa două decenii, anterior activând în cadrul Sarantis România.

Ea spune că consumul redus de produse specializate precum mască de păr (gradul de penetrare este de 8,8% la nivel naţional) sau pro­duse antirid (5,8%) indică şi faptul că în Ro­mânia puterea de cumpărare este redusă. Astfel, chiar dacă unii consumatori au rea­lizat beneficiile pe care aceste produse le oferă şi conştientizează şi faptul că au nevoie de ele, nu au fondurile necesare pentru a le cumpăra.

Potrivit datelor de la jucătorii din piaţă, circa 58% dintre femeile din mediul urban declară că au nevoie de creme antirid, însă doar 11,8% dintre ele folosesc astfel de produse.

Gradul de penetrare al unui produs reprezintă ponderea românilor care folosesc măcar o dată pe an acel produs. Gradul de penetrare singur nu oferă însă o imagine de ansamblu în ceea ce priveşte dezvoltarea pieţei deoarece este posibil ca o anumită pondere a populaţiei să cumpere doar o dată pe an o sticlă de şampon sau un deodorant, in­su­ficient pentru a-şi satisface nevoile de consum. Gradul de pentrare trebuie ana­lizat alături cu valoarea totală pieţei şi de consumul per capita, pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra industriei de produse cosmetice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO