Pe 60% din totalul produselor din magazinele lanţului de supermarketuri Profi scrie „made in România“, în sectoare precum lactate, mezeluri sau panificaţie ponderea urcând la peste 80%, potrivit lui Călin Costinaş, vicepreşedintele companiei. La nivel naţional reţeaua controlată de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors deţine peste 250 de magazine, fiind al doilea cel mai extins retailer după Mega Image.
„Numărul producătorilor locali de carne, lactate, mezeluri sau panificaţie care colaborează cu Profi depăşeşte cifra de 200.“ Printre aceştia se numără Five Continents, Simultan, Lactag sau Horticola.
„În zonele de carne, lactate, mezeluri şi panificaţie oferta este în creştere şi, în concluzie, şi producătorii sunt mai uşor de găsit. Mai dificilă este situaţia producătorilor autohtoni de legume şi fructe, nu pentru că aceştia ar fi greu de găsit, ci pentru că în ciuda bunei calităţi a produselor lor, ambalajele pe care le folosesc nu sunt standardizate“, adaugă Costinaş. El spune că acest lucru face aproape imposibil accesul acestora în magazinele oricăruia dintre marii retaileri. Pentru rezolvarea acestei situaţii o soluţie pe care o propune vice-preşedintele Profi ar fi ca ei să se unească în asociaţii şi să îşi creeze facilităţile necesare. Împreună cu autorităţile locale ei ar trebui să creeze puncte/reţele de colectare, cu spaţii frigorifice şi capacităţi de sortare şi ambalare a produselor.