ZF 24

Petru Chiriac, Il Passo: Efortul de a vinde la preţ întreg în ultimul an a fost şi mai mare. Consumul a stagnat, numărul competitorilor a crescut

Petru Chiriac, Il Passo: Efortul de a vinde la preţ...

Autor: Cristina Roşca

14.10.2013, 00:07 608
Petru Chiriac (41 de ani), care şi-a petrecut aproape jumătate din viaţă în industria pantofilor şi care controlează astăzi grupul Il Passo, spune că la începutul anului se aştepta la o creştere a consumului, însă ce s-a văzut în piaţă în 2013 a fost lipsa de cash.
 
El adaugă că cea mai importantă creştere a businessului a venit în perioada de reduceri, românii fiind încă atenţi la promoţii şi oferte şi mereu în căutarea etichetei roşii.
„Efortul de a vinde la preţ întreg în ultimul an a fost şi mai mare. Consu­mul a stagnat, numărul competito­rilor a crescut, iar noi – ca brand pre­mium (Il Passo,  n.red.) - a trebuit să ne men­ţi­nem preţul constant. Când facem preţurile însă trebuie să ne uităm la piaţă, la concurenţă şi la câţi bani are omul. Anul acesta am simţit o lipsă de cash în piaţă.“
 
Deşi nu a închis niciun magazin în ultimul an, Chiriac explică faptul că în piaţa de încălţăminte concurenţa a cres­cut puternic, mare parte din jucători fiind în online. Astfel, multe dintre bran­durile mari care nu livrau în Ro­mâ­nia acum o fac şi de multe ori chiar gratuit sau la costuri corecte. „Iţi iau din business. Spre exemplu, magazinul nostru online vinde aproape cât un ma­gazin bun de provin­cie“, explică el fără a da cifre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO