ZF 24

Piaţa de logistică şi transporturi continuă să crească, dar susţinută de activitatea internaţională, nu de cea locală

Piaţa de logistică şi transporturi continuă să...

Autor: Bogdan Alecu

17.10.2013, 00:04 635

Cele mai mari companii de logistică prezente în România au continuat să crească anul trecut, dar susţinute nu de un avans al consumului de pe piaţa internă, ci de activitatea internaţională. Exporturile de componente auto şi de automobile au reprezentat pentru cele mai multe dintre ele surse noi de venituri atât în 2012, cât şi în prima jumătate a acestui an.

Cumulat, anul trecut cele mai mari zece companii din lo­gis­tică au realizat o cifră de afa­ceri de aproape jumătate de miliard de euro, potrivit unei analize a ZF realizate pe baza datelor Mi­nis­terului Finanţelor, în creştere cu 6% faţă de 2011. Din cei mai mari zece ju­că­tori, şase şi-au mărit cifra de afaceri în 2012, iar Havi Logistics chiar a reuşit să şi-o dubleze. Toate cele aproape 100 de com­pa­nii din domeniu au realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproa­pe un miliard de euro.

Cele mai mari zece companii de transport au punctat anul trecut o cifră de afaceri cumulată de peste 422 mil. euro, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, potrivit unei analize a ZF realizate pe baza datelor Ministerului Finanţelor. Având în vedere intrarea în insolvenţă a Edy Inter­na­ţio­nal Spedition şi reducerea flotei compa­niei, de la circa 850 de camioane la puţin peste 400 şi ulterior la 280 de camioane, compania a coborât pe locul patru pe anul 2012, cu o scădere de 37% a cifrei de afaceri la 47 mil. euro.

În România investiţiile străine directe au continuat să scadă în primele şapte luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, cu 30%, la mai puţin de 950 mil. euro, după ce în primele şase luni ale anului ritmul de declin era de 20%. Economia a crescut în prima jumătate a anului cu 1,8% comparativ cu primul se­mes­tru din 2012, însă acest lucru nu a mai atras investitori. Dacă tendinţa continuă până la sfârşitul anului, 2013 ar putea marca cel mai redus nivel al investiţiilor străine directe din ultimii 11 ani.

„În acest moment economia româ­nească nu o duce foarte bine, dar situaţia este oarecum stabilă şi economia creşte încet. Dar să creşti în Europa nu este obligatoriu în ultima vreme. Situaţia economică nu ne ajută prea mult, dar nici nu ne încurcă. Per total, vremurile bune dintre 2005 şi 2008 s-au terminat  şi nu cred că se mai întorc. Dacă eco­nomia va fi stabilă în următorii ani, vom putea creşte“, este de părere Albin Budinsky, CEO al Schenker Romtrans, una dintre cele mai mari companii de transport şi logistică de pe piaţa locală, subsidiară a DB Schenker.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO