ZF 24

Rocket Internet a investit într-o platformă digitală de finanţare pentru IMM-uri

Sursa foto: Shutterstock

Sursa foto: Shutterstock

Autor: Ioana Nita

01.04.2014, 00:00 354

Incubatorul german de start-up-uri în mediul online Rocket Internet, care a adus în România aplicaţia Foodpanda pentru livrări de mâncare la domiciliu, a investit în Zencap, prima platformă digitală destinată finanţării întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri) din Germania. Zencap este practic o alternativă la creditarea bancară, fiind un intermediar între antreprenori şi investitori privaţi.

„Aproximativ 90% din toate companiile germane sunt de dimensiuni medii şi mici, care împreună au venituri anuale de 2 miliarde de euro. Acest lucru înseamnă că ele reprezintă coloana vertebrală a economiei germane. Iar în prezent creditarea bancară este un proces birocratic şi dificil care creează frustări pentru antreprenori”, a declarat Christian Grobe, unul dintre fondatorii şi directorii din cadrul Zencap.

Prin intermediul platformei Zencap, IMM-urile au posibilitatea de a returna împrumuturile înainte de scadenţă fără comisioane suplimentare, iar investitorii pot avea un portofoliu diversificat în funcţie de riscul asumat, ratele de dobândă primite fiind cuprinse între 2,3% şi 13,9%.

Cum funcţionează? Pentru a putea obţine finanţare prin intermediul Zencap, o companie trebuie să depună cererea de creditare pe site – valoarea creditului poate varia între 10.000 de euro şi 150.000 de euro, iar perioada contractată poate fi de 6 luni până la 60 de luni. Personalul Zencap analizează apoi profilul de risc al companiei şi îi prezintă ulterior o ofertă de creditare antreprenorului. Dacă acesta acceptă oferta, cererea de finanţare va apărea pe site-ul Zencap, iar investitorii privaţi vor putea alege să susţină proiectul. Investiţia minimă porneşte de la 100 euro, iar Zencap primeşte un comision cuprins între 1-4,5% din valoarea finanţării, în funcţie de perioada de creditare.

Rocket Internet a lansat anul trecut pe plan local platforma Foodpanda, prin intermediul căruia utilizatorii pot comanda în prezent mâncare la domiciliu de la peste 200 de restaurante din Bucureşti, Cluj şi Timişoara. Platforma funcţionează pe principiul perceperii unui comision pe comandă de la fiecare restaurant partener, care variază în funcţie de local şi de ţară. În schimb, restaurantul beneficiază de suportul companiei în ceea ce priveşte sistemul de comenzi online, asigurarea livrării, precum şi publicitatea gratuită prin intermediul diferitelor canale media. Foodpanda este disponibilă şi pe dispozitivele mobile prin intermediul aplicaţiilor special dezvoltate pentru sistemele de operare Apple iOS şi Google Android.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.04.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO