ZF 24

Românii cumpără decoraţiuni de Crăciun pe loc, în cantitate mică, dar le folosesc şi pe cele achiziţionate în anii trecuţi

Românii cumpără decoraţiuni de Crăciun pe loc, în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

24.12.2013, 09:42 632

Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România, spune că în ultimii ani se observă o schimbare a obiceiurilor românilor atunci când achiziţionează decoraţiuni de Crăciun, aceştia cumpărând mai degrabă din impuls.

“Consumatorii cumpără pe loc podoabele care îi atrag, în cantitate mică şi folosesc podoabele cumpărate în anii trecuţi”, a declarat Andreea Mihai, care lucrează în cadrul retailerului de circa 13 ani. Ea spune că în magazinele Carrefour se vând circa 1,3 milioane de decoraţiuni de Crăciun în această perioadă şi că se vând foarte bine decoraţiunile pentru casă, costumele de Moş Crăciun, coroniţele, suporturile pentru lumânări, dar şi brazii sau beteala.

“Vârful de vânzări se atinge cu câteva zile înainte de Crăciun”, precizează ea.

În România sunt puţine firme care produc globuri, brazi artificiali sau alte astfel de decoraţiuni. Astfel de decoraţiuni se pregătesc cu mult înaintea sărbătorilor, ba chiar de la începutul anului, dar le aduc câştiguri bune firmelor din domeniu.
În judeţul Argeş de exemplu firma Rom-Handcraft produce globuri făcute manual care ajung în special la export.
„Noi facem export în Statele Unite ale Americii şi în Germania, dar am hotărât să facem globuri şi pentru piaţa românească. Nu îmi aduce mulţi bani această afacere, sunt alte satisfacţii sufleteşti”, povesteşte Vasile Stevoiu, administratorul firmei. Societatea Rom-Handcraft şi-a început activitatea de producţie de ornamente pentru brazi de Crăciun din anul 2005, preluând activitatea firmei Rom Icecoop care se ocupa de exportul produselor fabricate de cooperativa meşteşugărească în principal globuri de Crăciun.

Proprietarii Rom-Handcraft au adunat cei mai buni lucrători din zonă şi au pus bazele unei firme care a ajuns anul trecut la un rulaj de 1,7 milioane de lei (circa 390.000 de euro). În prezent, 97% din participaţiile companiei sunt deţinute de Victor Stevoiu Sălăjan, în timp ce restul aparţin lui Vasile Stevoiu.

O altă firmă din domeniu este Prodglob Clasic Glass din Cluj-Napoca a încheiat anul 2012 cu afaceri de 1,5 mil. lei (340.000 de euro), un profit de 8.000 de lei la un număr de 35 de angajaţi. Compania este deţinută de Crisprod Trans din Cluj-Napoca în proporţie de 66%.

În România au intrat şi firme străine. De exemplu, firma Moranduzzo România din comuna Gottlob, judeţul Timiş a fost înfiinţată în anul 1997, având drept asociat unic compania italiană Dario Moranduzzo, fondată în anul 1946. În 1997, Moranduzzo achiziţionează de la Fondul Proprietăţii de Stat circa 80% din acţiunile Agromec Gottlob, societate care avea in portofoliu o serie de clădiri utilizate până în 1990 ca ateliere de reparaţii pentru utilaje agricole, conform datelor de la acea vreme. Investiţia totală s-a ridicat la circa 3,5 mil. euro, dacă se ia în considerare şi transferul de utilaje şi tehnologie de fabricaţie a articolelor decorative pentru Crăciun, adaptarea clădirilor existente şi construcţia spaţiilor de depozitare. Compania a vândut anul trecut brazi artificiali, decoraţiuni pentru brazi ( globuri, beteală), instalaţii şi decoraţiuni pentru casă înregistrând o cifră de afaceri de aproape şase milioane de lei (1,3 milioane de euro). Moranduzzo România a raportat anul trecut un număr mediu de 46 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO