Jacek Pryzcek, director al Goodyear Dunlop Europa Centrală, spune că piaţa locală de anvelope noi revine pe creştere în acest an, după o scădere de 30% în 2013, motorul fiind reprezentat de exporturile în Vest, zonă care în această perioadă merge bine.
„Va există o creştere a pieţei în 2014. Anul trecut s-a încheiat cu un minus de 30% la nivelul total al pieţei româneşti, în timp ce anvelopele de iarnă au scăzut cu 36% în acest sezon, inclusiv din cauza legislaţiei din 2011 (când a devenit obligatorie echiparea cu anvelope de iarnă în condiţii de drum acoperit cu zăpadă - n.red.)“, a spus Pryzcek într-un interviu acordat ZF.
În România s-au vândut astfel anul trecut sub 1,9 milioane de anvelope, faţă de 2,7 mil. unităţi în 2012, potrivit estimărilor ZF care au luat în calcul date avansate de marile companii Michelin sau Goodyear. Vânzările de anvelope, ca şi cele de combustibili, pot fi considerate un barometru al economiei unei ţări deoarece indică rulajul automobilelor şi camioanelor.