ZF 24

Ştiri pe scurt din Europa de Est

Autor: Bogdan Cojocaru, Marius Oncu

28.07.2013, 19:47 58

Grupul american Philip Morris International, unul dintre cei mai mari producători de ţigarete din lume, intenţionează să investească 150 milioane de zloţi (35,4 milioane de euro) într-o nouă facilitate în oraşul polonez Cracovia, scrie The Warsaw Business Journal. Noua linie de producţie va asigura 700 de noi locuri de muncă şi va deveni operaţională la mijlocul anului 2014, a declarat directorul executiv al Philip Morris Polska, Andrzej Dabrowski. Proiectul, care include şi un complex de birouri, reprezintă stadiul final al unui proces de investiţii început în 1996, când Philip Morris a cumpărat Zaklady Przemyslu Tytoniowego printr-o afacere de privatizare. De atunci grupul a investit 500 de milioane de dolari în companie. Fabrica de la Cracovia are în total 2.400 de angajaţi şi produce 50 de miliarde de ţigarete pe an. Bogdan Cojocaru

Rusia va investi 562 miliarde de ruble (17 miliarde de dolari) pentru a moderniza două linii de cale ferată care traversează Siberia şi Orientul Îndepărtat, a declarat ministrul transporturilor, Maxim Sokolov, citat de RIA Novosti. Suma de 562 miliarde de ruble este „varianta optimă“ pentru modernizarea celor două linii de cale ferată, a spus ministrul. Capacitatea de transport pe calea ferată transsiberiană, cu o lungime de 9.300 de kilometri între Moscova şi Oceanul Pacific, şi pe linia principală Baikal-Amur, care traversează Siberia şi Orientul Îndepărtat, ar urma să crească cu 55 de milioane de tone în urma modernizării. Lucrările trebuie să se încheie în 2018. O sumă de circa 10 miliarde de dolari va fi asigurată printr-un program de investiţii al companiei de cale ferată deţinute de stat, iar alte 3 miliarde de dolari din fonduri guvernamentale. De asemenea, un fond de rezervă al statului finanţat din veniturile din industria petrolieră va contribui cu circa 4 miliarde de dolari. Marius Oncu

Ministerul Reformei Administrative din Grecia intenţionează să înlocuiască maşinile utilizate de oficialii publici, inclusiv multe autovehicule de lux precum Mercedes, cu unele noi, mai economice în privinţa costurilor cu reparaţiile şi combustibilul. „Statul va scăpa de risipa menţinerii unor maşini sumpe sau depăşite din punct de vedere tehnologic“, se arată într-un comunicat al instituţiei, citat de portalul GreekReporter. Serviciile centrale şi administraţiile descentralizate trebuie să strângă date despre maşinile pe care le deţin sau pe care le au în supraveghere, excepţie făcând cele ale Poliţiei, Pazei de Coastă şi Agenţiei Naţionale de Informaţii. În urmă cu trei ani, a avut loc o tentativă similară de a înlocui maşinile oficialilor importanţi cu unele mai ieftine, dar decretul ministerial a fost în mare măsură ignorat, întrucât aceştia nu au vrut să renunţe la autovehiculele de lux, pentru care le este plătit şi combustibilul. Guvernul elen a luat, de asemenea, mai multe măsuri pentru a limita categoria angajaţilor statului care au dreptul la maşină de serviciu. Marius Oncu

FMI vrea ca Grecia să reducă din nou salariile din sectorul public şi drepturile angajaţilor, astfel încât ţara să devină mai competitivă din punct de vedere economic, potrivit unui raport al instituţiei internaţionale, citat de portalul Greek Reporter. Fondul urmează să decidă luni asupra eliberării unei tranşe de 1,8 miliarde de euro pentru Grecia, parte a unui pachet de împrumuturi acordat împreună cu ţările din zona euro statului elen. FMI analizează „flexibilitatea pieţei muncii“, limbaj al instituţiei care înseamnă salarii mai mici şi drepturi reduse pentru angajaţi, scrie GreekReporter. Grecia a scăzut deja salariul minim şi încearcă să elimine drepturile de negociere colectivă, la cererea troicii, din care fac parte Fondul, Comisia Europeană şi Banca Centrală Europeană. Raportul recunoaşte „progresele semnificative“ ale Greciei în privinţa reformării pieţei muncii, dar subliniază că sunt necesare noi măsuri pentru a spori competitivitatea şi recomandă scăderi de salarii şi drepturi mai puţine pentru angajaţi. FMI estimează că Grecia va avea nevoie de 32 de ani pentru a ajunge la nivelul mediu de „autosustenabilitate economică“ din zona euro. Marius Oncu

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.07.2013
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO