ZF 24

Test auto ZF: Alfa Mi.To. Masina din desene animate

Test auto ZF: Alfa Mi.To. Masina din desene animate
26.10.2009, 18:26 45

Reprezentantul clasei mici al Alfa poate fi caracterizat inmulte modalitati: sportiva de buzunar, mini 8C si multe altele. Catam testat modelul, Mi.To a intors multe priviri si a reusit saobtina si exclamatii de admiratie in traficul din capitala. Poatecel mai bine a caracterizat-o un britanic cand a zarit-o parcata incentrul Bucurestiului: "Look, it's like a cartoon car". Dar poate afost rautacios vis-a-vis de marca italiana, daca ne gandim caautomobilele britanice exceleaza la capitolul design doar in cazulmodelelor de lux, cu preturi de peste 80.000 de euro.

Asadar, un model controversat, care a starnit cu sigurantaadmiratie, dar si dezaprobari din cauza dimensiunilor. Este pana laurma un model care acopera un segment de nisa, al automobilelormini premium, unde se va duela din ce in ce mai puternic cu MiniOne si Cooper. Pretul versiunii testate: aproape 18.800 de euro, cuTVA inclusa, pentru o jucarie admirabila.

Are o mostenire genetica impresionanta. E drept ca platformatehnica este preluata de la Punto, care nu exceleaza inperformante, dar a fost adaptata pentru a putea primi cu onoarechiar si propulsorul turbo de 170 CP si caroseria care incorporeazafoarte multe elemente de design ale modelului supersport Alfa 8CCompetizione, fabricata in 500 de exemplare.

Dupa cum se intampla in cazul oricarei Alfe, Mi.To atingeconsumatorul in primul rand prin design, departamentul din Milano,responsabil de imagine, reusind sa aduca la scara mai mica si saincorporeze in acest model liniile de pe 8C. De aceea arata deparca a fost modelata de vant, iar reperele frontale de imaginesunt aproape identice cu "icon-ul" de competitie.

Linia exterioara emotionala se continua si in interior, in cazulechiparii Progression. Bordul este realizat dintr-un mix dematerial negru si rosu, poate, dupa cum am observat, prea mult rosupentru unele persoane. Finisajele sunt intradevar pretabile uneimarci premium dar poate pentru cromatica era bine sa se caute osolutie suplimentara. Rosu sugereaza sportivitatea, iar daca laexterior liniile sunt sugestive este bine sa va asteptati laacelasi sentiment odata ce v-ati asezat pe scaunul pilotului.Scaunele sunt bine croite pentru o sustinere laterala optima,astfel ca nu va veti mai gandi daca ar fi trebuit sa comandativersiunea branduita cu logo-ul marcii. In principiu, cu sau faralogoul incrustat pe scaun, efectul e acelasi.

Ceasurile de bord sunt caracteristice Alfa iar in cazulkilometrajului pozitionat in partea stanga avem un ac nervos careurca rapid, datorita unui cuplu motor de 320 Nm. Volanul este deexceptie, cu o priza surprinzatoare si comenzi bine pozitionate.Singurul lucru la care italienii mai trebuiau sa lucreze estemansonul de imbinare al volanului cu consola superioara.

In ceea ce priveste spatiul, locurile din fata sunt foarteconfortabile, singurul "impediment" fiind poate operatiunea deiesire din automobil, scaunele fiind pozitionate foarte jos. Nucred insa ca un posesor de Alfa se va supara vreodata pentru faptulca scaunul este lipit parca de asfalt. Despre locurile din spate:potrivite pentru persoane de pana la 160 cm si cu rinichi sanatosi,intrucat suspensia setata sportiv va avea darul de a zdruncinaputernic pasagerii in cazul in care omiteti sa ocoliti denivelarisau gropi.

Motorizarea de 1,6 litri JTDm dezvolta 120 CP si un cuplu de 320Nm. Nu am reusit consumul mediu de 4,8 litri indicat de constructordar media de aproape 7 litri la un circuit de 500 de kilometri,realizat in parte pe DN1 A este satisfacator.

Grupul propulsor este bine setat, cu un ambreiaj care putea ficeva mai sportiv pentru un model gandit a fi o jucarie a soselei,dar placerea maxima in Mi.To, ca si sofer, o ofera sistemul D.N.A.Un buton, insipirat de la celebrul Manetino, care seteaza motorulsi sasiul pentru modul de rulare Dinamic, Normal sau All Weather.Bineinteles, optiunea cel mai des setata a fost Dinamic. In moduloptat automobilul modifica semnificativ, astfel ca vei avea suprizasa observi cum turatia si viteza urca fara a apasa pedala iarsuspensia limiteaza orice fel de inclinatie laterala pe viraje.

Per total un automobil de la care vei obtine atat satisfactiaunei marci sportive cat si satisfactia unei jucarii. Imbinaaspectul gratios si nervos Alfa, un motor potent si performantelecost/rezultat asteptate cat si "confortul" pe care l-amurmarit.

Cititi mai mult despre Alfa Mi.To pe www.promotor.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO