Jarek Malinowski, polonezul venit în urmă cu mai bine de un an la conducerea Unilever South Central Europe, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa bunurilor de larg consum, spune că operează reduceri de preţuri la mai multe produse din România deoarece concurenţa este mare şi puterea de cumpărare redusă. Astfel, preţul săpunului Dove spre exemplu a fost redus cu 25% la raft, de la 4 lei la 2,99 lei.
„Eram prea scumpi faţă de competiţie. Vrem să ajustăm preţurile şi la margarină. Analizăm fiecare produs din portofoliul nostru separat şi ne uităm la concurenţa din România, la structura comerţului şi la raportul costuri-profit. Decizia de reducere a preţurilor se ia la nivel local“, explică polonezul care conduce Unilever South Central Europe, businessul de distribuţie local al gigantului anglo-olandez, care a obţinut pe piaţa locală afaceri de 790 de milioane de lei (177 de milioane de euro) în 2012, în creştere cu 9% faţă de anul anterior.
De la Bucureşti, Unilever South Central Europe controlează operaţiunile din mai multe ţări din regiune: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova şi Kosovo.
Piaţa locală este cea mai importantă dintre acestea, contribuind, potrivit ultimelor informaţii disponibile, cu peste 50% din venituri.