Companii

Ascensiunea magazinelor de proximitate: Au ajuns într-un an la 300 de milioane de euro

Ascensiunea magazinelor de proximitate: Au ajuns într-un...

Autor: Cristina Roşca

30.11.2013, 11:26 108

Lanţurile internaţionale de magazine şi-au găsit în ultimii doi ani un nou câmp de bătaie, respectiv cel al magazinelor de proximitate, iar scopul luptei este de a atrage în portofoliu afaceri antreprenoriale, alimentarele şi magazine de bloc, cu vad comercial bun, cu istoric şi trafic.

„Magazinele de proximitate au devenit un nou teren de bătaie pentru retailerii internaţionali care în ultima perioadă s-au orientat tot mai mult către formatele mici de magazine. Aceasta este o tendinţă regională, nu doar ceva specific României“, spune Andrei Văcaru, head of research&consultancy în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle.

Andrei Văcaru precizează că Mega Image s-a extins foarte puternic în zona Capitalei, unde are peste 200 de magazine sub toate cele trei formate (Mega Image – supermarket, Shop&Go – proximitate şi AB Cool Food – congelate). În acest context, concurenţii apasă pedala acceleraţiei şi încearcă să reducă din diferenţă. Carrefour spre exemplu se extinde în provincie cu formatul de supermarket, însă în Capitală pariază pe magazine de proximitate în franciză. La circa doi ani de la lansarea conceptului, reţeaua Express (brandul sub care Carrefour operează pe segmentul de proxi­mitate) a depăşit 50 de unităţi.

Magazinele de proximitate dezvoltate de retailerii internaţionali au ajuns însă mai puţin de doi ani de la apariţia pe piaţa din România la o cotă de piaţă de 2% din totalul comerţului local.

În 2012 aveau 0% cotă de piaţă, semn că expansiunea agresivă din ultimul an începe să se vadă şi în vânzări. Potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Gfk aceste magazine au furat cotă de piaţă de la magazinele mici, respectiv de la retailul tradiţional.

De altfel, cele mai multe magazine deschise de Metro Cash&Carry, Carrrefour şi Mega Image pe acest format sunt de fapt magazine deschise anterior de antreprenori români, rebranduite ulterior. Vânzările anuale ale magazinelor moderne de proximitate pot fi astfel estimate la circa 300 de milioane de euro. Extinderea Carrefour cu magazine pe suprafaţă mică a dus reţeaua Express la peste 50 de magazine în prezent.

 

Citiţi articolul integral pe zfcorporate.ro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO