ZF 24

Vânzările de maşini se pregătesc de creştere, producţia, de scădere

Vânzările de maşini se pregătesc de creştere,...

Autor: Bogdan Alecu

06.01.2014, 00:06 259
Anul 2014 se doreşte a fi anul în care piaţa auto să revină pe plus după şase ani consecutivi în care peste 80% din volum s-a evaporat, aşa cum 2013 a fost anul în care producţia a revenit pe creştere şi a atins un nou record de circa 400.000 de maşini.
 
Vânzările de maşini ar trebui să crească, potrivit jucătorilor din piaţă, chiar şi cu câteva procente, spre 67.000 - 68.000 de maşini după ce anul trecut a fost atins minimul istoric, cu circa 62.000 de maşini noi vândute. La revenire va contribui şi în acest an programul Rabla, cu 20.000 de tichete, în timp ce în premieră pentru timbrul de mediu nu a fost anunţată nicio modificare în acest an.
 
Producţia auto din acest an se va reduce cel mai probabil spre 360.000 de maşini, în condiţiile în care Dacia nu vine cu niciun model nou la Mioveni. De asemenea, nici Ford nu a anunţat lansarea unui al doilea model în producţie la Craiova şi cel mai probabil opririle temporare ale uzinei auto începute în septembrie 2013 vor continua şi în acest an. Producţia de componente auto va urca şi în 2014 pe măsură ce marile companii vor creşte şi numărul angajaţilor, cum este cazul celor de la Continental, Pirelli, Bosch, Yazaki sau Hella.
 
Piaţa auto revine pe creştere
 
Vânzările de autotu­risme noi vor creşte în 2014 cu maximum 10%, până la 68.000 de autoturisme, faţă de 62.000 în 2013, marcând astfel sfârşitul unui interval de şase ani în care din piaţa auto s-a evaporat mai bine de 80% din volum. Odată cu aprecierea pieţei maşinilor noi, cel mai probabil şi vânzările de automobile second-hand din import vor cu­noaş­te o apreciere, dar până la un volum de cel mult 250.000 de unităţi, faţă de 220.000 anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO