ZF English

ai totusi, nu e bar de negri

12.12.2001, 00:00 126



Doi tineri bucuresteni au deschis in urma cu o luna si ceva un club a carui ambitie e sa aiba totul sub acelasi acoperis: mancare, bautura, concerte live, discoteca, vizionare de filme, concursuri, numere de circ si mini-piese de teatru.

TZ'S Cotton Club isi spune "centru de divertisment", urmarind sa incetateneasca un asemenea concept in peisajul Capitalei. Conceptul, desi destul de larg aplicat acum in SUA, nu e deloc nou, ci foarte retro.

Intr-un moment in care la moda e "clubbing"-ul, adica petrecerea axata pe programul de discoteca, unde legea o fac maiestria DJ-ului si cantitatea de bautura consumata, cei doi incearca sa se individualizeze apeland la un model ilustru de "centru de divertisment" - faimosul Cotton Club din New Yorkul anilor '30.

Dragos Vlasceanu si Florin Luca, ambii economisti in varsta de aproape 30 de ani, au decis sa deschida un astfel de local pentru ca aveau deja experienta in domeniu.

"Inainte am mai avut un restaurant tot in Capitala; de data aceasta ne-am gandit sa incercam ceva mai spectaculos si pentru o alta clientela", spune Dragos Vlasceanu.

Clubul a fost deschis pe 30 octombrie, dupa cinci luni de reconstructii si reamenajari. Vechiul local a fost decopertat, s-a creat si s-a amenajat o scena, iar totul este o imbinare intre verde si galben-portocaliu.

"Arhitectul a fost italian, iar modelul scaunelor a fost luat dintr-un catalog italian de specialitate. Ideea acestui local este doar una dintre multele noastre idei. Deocamdata incercam. Pur si simplu vrem sa vedem daca va merge".



aampanie, circ si teatru

Cat despre atmosfera si design, tot Vlasceanu spune ca s-au inspirat din stilul celebrului club newyorkez de jazz si blues al carui nume l-au preluat.

"Am studiat fotografii ale clubului din New York si avem pe pereti picturi care incearca sa recreeze acea atmosfera, dar clubul nostru nu este o copie. Incercam sa promovam conceptul de club integrat, cu toate tipurile de "entertainment", care este non-stop la dispozitia clientilor. De aceea ne definim ca "entertainment center".

La TZ'S Cotton Club, cine vrea sa manance gaseste sandwich-uri si salate la 60.000 de lei, micul dejun si cafea tot la 60.000 de lei, iar la desert inghetata sau salata de fructe.

"Incercam sa fim deosebiti in tot ceea ce facem. Avem cate o domnisoara care te conduce la masa, iti ia haina si o duce la garderoba sau iti arata salad bar-ul daca vrei sa mananci ceva. In fiecare duminica e Sunday Champagne Brunch - de la 10.00 la 14.00 se poate bea oricata sampanie si se poate manca la discretie cu 90.000 de lei", spune Florin Luca.

Un cocktail costa intre 50.000 de lei si 120.000 de lei, iar o bere la 330 ml intre 40.000 de lei si 110.000 de lei.

De miercuri pana duminica, intre orele 20.00 si 2.00, doamnele si domnisoarele neinsotite au 20% reducere la toate bauturile, iar de luni pana vineri, intre orele 16.00 si 20.00, este Happy Hours, cand toata lumea are 25% reducere la orice bautura.

Programul clubului include seri tematice: luni si marti canta trupe romanesti de pop - Asia, Proconsul, Taxi, Class, Krypton, iar dupa concerte are loc pana dimineata o petrecere after hours. In restul zilelor, miercuri e seara de café concert, joi - de pop/rock, vineri si sambata - de latino, iar duminica - de jazz & blues.

Clientii sunt cei care decid daca incepe discoteca sau canta orchestra si pot participa la concursuri gen karaoke. De miercuri pana duminica, timp de 20 de minute pe seara au loc numere de circ sau momente de teatru scurt.

"La acestea participa actori profesionisti care joaca, in principal, comedii adaptate la specificul locului, scrise de colaboratorii nostri specializati, printre care, de exemplu, scriitorul Horia Garbea", spune Dragos Vlasceanu.



Concurenta sta in house si manele

TZ'S Cotton Club incerca sa ofere altceva fata de cluburile house din Capitala. "Am putea sa punem muzica house sau manele si localul ar fi plin. Asa am castiga pe o parte, dar am pierde pe de alta parte, in sensul ca nu am respecta cerintele segmentului de clientela pe care il tintim".

Clubul are 30 de angajati si o capacitate de aproximativ 150 de locuri si este dotat cu instalatii de aer conditionat si de filtrare a aerului.

"Toata aparatura din club este de ultimul tip. Avem trei ecrane cu proiectoare cu sunet dolby digital, astfel incat tot ce se petrece pe scena, sau evenimentele pe care le transmitem - filme, muzica, stiri sau meciuri - sa poata fi vazute din orice colt al barului. Am investit foarte mult, dar nu ca sa iasa un profit imediat, ci pentru ca suntem constienti ca pentru a crea o imagine trebuie sa oferi tot ce-i mai bun", afirma Florin Luca.

Clubul se adreseaza tinerilor peste 23 de ani, cu venituri peste medie.

"Ziua mizam si pe oamenii care trec pe aici si pe cei ce lucreaza in zona. Clientii sunt foarte diferiti. Unii sunt incantati, altii sunt greu de multumit. Oricat de bine iti faci meseria, nu poti sa-i multumesti pe toti, dar noi incercam", afirma administratorul clubului.

Florin Luca afirma ca doarme cate patru ore pe noapte, dar ca uneori satisfactia personala compenseaza acest lucru. "De obicei, localul incepe sa se goleasca pe la 4.00- 5.00 dimineata. S-a intamplat sa plec pe la 5.00, sa ma intorc pe la 12.00 si sa aflu ca localul s-a golit in urma cu o ora".

Pe 5 decembrie, la TZ'S Cotton Club a avut loc o petrecere speciala, unde Mos Nicolae a dat mana cu clientii, iar la ora 0.00 un balon imens care avea in interior 200 de cadouri a fost spart, astfel incat fiecare a putut primi o sepcuta, un tricou sau baloane.

"Va veni si Mos Craciun, de data aceasta cu 500 de cadouri, pentru ca data trecuta s-au terminat cam repede", afirma administratorul clubului.

Dragos Vlasceanu si Florin Luca afirma ca aceasta afacere este incitanta si aduce profituri, desi va mai dura pana la amortizarea investitiei. "Ca sa incepi o astfel de afacere trebuie sa ai idei si bani, dar si curaj. Noi vrem sa fim un club select, dar nu stim ce va fi. Suntem inca in perioada de testare a pietei".

Problemele cu care se confrunta cei doi sunt selectia personalului si neseriozitatea partenerilor.

"In Romania, gasesti cu greu oameni de calitate. Nu exista deloc spirit de echipa si cei mai multi fac aceasta meserie dupa ureche. Dar noi cerem competenta si profesionalism. La noi, o data intrat pe usile clubului, cine lucreaza aici nu se mai afla in Romania, ci in Statele Unite ale Americii, si din punctul de vedere al conditiilor pe care i le asiguram, dar si din cel al muncii pe care o face".

In curand, e posibil ca TZ'S Cotton Club sa deschida si un Cigar Club, iar reteaua de cluburi sa se extinda si in alte orase ale tarii. Cat despre concurenta, cei doi spun ca o experienta foarte relevanta au avut cu un patron de local care le-a devenit client.

"Intr-o seara a venit aici un american care are si el un bar in Bucuresti, iar la plecare ne-a spus ca nu-i vine sa creada ce am facut si ca avem in el un client in plus".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO