♦ „Companiile româneşti au mai puţină inovaţie de produs în comparaţie cu alte ţări. Firmele internaţionale au o mai mare flexibilitate şi sunt mai agile. Ele nu consideră România o piaţă strategică, aşa că nu toate marile inovaţii sunt lansate aici. Astfel, este o oportunitate pentru firmele româneşti să fie mai inovative. Ele trebuie să pună mai mult accent pe marketing strategic“.
Companiile româneşti trebuie să aibă o voce mai puternică şi un grad de inovaţie mai ridicat atunci când vine vorba de marketing şi produse locale, spune Corneliu Vîlsan, consultant în marketing.
El este de părere că firmele de pe piaţa locală trebuie să pună mai mult accent pe marketingul strategic şi să fie mai degrabă proactive decât reactive la ceea ce se întâmplă pe pieţele internaţionale, iar eticheta „made in Romania“ trebuie să însemne şi calitate, nu doar preţ redus.
„Companiile româneşti au mai puţină inovaţie de produs în comparaţie cu alte ţări. Firmele internaţionale au o mai mare flexibilitate şi sunt mai agile. Ele nu consideră România o piaţă strategică, aşa că nu toate marile inovaţii sunt lansate aici. Astfel, este o oportunitate pentru firmele româneşti să fie mai inovative. Ele trebuie să pună mai mult accent pe marketing strategic. Este nevoie de o strategie mai bine adaptată pieţei, o deschidere mai mare pentru trendurile internaţionale. Firmele româneşti trebuie să fie mai proactive decât reactive şi să aibă o voce mai puternică şi un grad de inovaţie mai ridicat. Este nevoie ca eticheta „made in Romania“ să însemne şi calitate, nu doar preţ redus. Ar trebui să creăm mai multe mărci cu ADN românesc, întrucât un alt trend internaţional este cel al mărcilor locale“, a spus Corneliu Vîlsan, consultant în marketing, la emisiunea zilnică de business ZF Live.