ZF News

Licitaţia pentru cardurile de sănătate a fost suspendată, după o contestaţie formulată de Ericsson

Autor: Adrian Dumitrache

22.06.2011, 14:47 262

"În prezent, procedura de achiziţie este suspendată, urmaredeciziei Imprimeriei Naţionale, în calitate de unitate centralizatăde achiziţii, după ce Ericsson Communications România SRL a depus ocontestaţie", a comunicat Imprimeria, la solicitarea MEDIAFAX.

La finele lunii mai, Compania Naţională Imprimeria Naţională(CNIN) a publicat pe site-ul www.e-licitatie.ro anunţul departicipare referitor la achiziţia de servicii privind soluţiainformatică de implementare a cardului electronic de asigurări desănătate.

Contractul va avea o durată de nouă luni de la data atribuirii.Garanţia de participare a fost stabilită la 1,7 milioane de lei, lacare se adaugă una de bună execuţie reprezentând 5% din valoareafără TVA a contractului subsecvent (89,4 milioane de lei).

Câştigătorul licitaţiei va furniza servicii de dezvoltaresoftware, inclusiv personalizat, de programare şi de consultanţăsoftware, precum şi servicii de analiză şi de programare desisteme, alături de servicii de programare de sisteme informaticeşi software utilitare.

Termenului limită pentru depunerea ofertelor a expirat la 17iunie.

"Termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit cu 14 zile deautoritatea contractantă, astfel încât nu s-a depus nicio ofertă latermenul prevăzut în anunţul de participare. Autoritateacontractantă a răspuns contestaţiei, clarificând aspectele încauză, astfel încât zilele următoare procedura va fi reluată", semai arată în răspunsul CNIN.

Imprimeria Naţională are calitate de unitate centralizată deachiziţii, iar Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) deautoritate contractantă, potrivit reprezentanţilor CNIN.

"Documentaţia de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, au fostîntocmite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, urmareprevederilor legale. De asemenea, clarificările la documentaţia deatribuire au fost întocmite de Casa Naţională de Asigurări deSănătate", se precizează în răspunsul CNIN.

Prin implementarea cardului naţional de asigurări sociale desănătate, autorităţile doresc identificarea şi verificareaeligibilităţii pacientului din punct de vedere al calităţii deasigurat, a furnizorului de servicii medicale, medicamente şidispozitive medicale, cât şi accesul şi utilizarea datelormedicale.

Astfel, va fi introdus un mecanism suplimentar de control pentruevidenţele, raportările şi decontările serviciilor medicale, iaracesta va asigura accesul rapid al furnizorilor de serviciimedicale la un minim de date medicale necesare deciziei medicale,în special în caz de urgenţe medicale.

Totodată, implementarea cardului naţional de asigurat va permitevalorificarea tehnologiilor actuale privind accesul şi schimbul dedate în condiţii de deplină siguranţă şi protecţie a datelor cucaracter personal, conform legislaţiei în vigoare şi recomandărilorUniunii Europene.

Cardul naţional va fi emis individual pentru fiecare asigurat şidistribuit la domiciliu prin poştă, prioritate avândsalariaţii.

Valoarea cipului informatic inclus în cardul de sănătate va fide doi euro.

La finele anului 2010, ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, adeclarat că primele carduri de sănătate vor fi livrate cel maidevreme în august-septembrie 2011, iar asiguratul va trebui săachite aproximativ 2 euro pentru a primi acest card, întregulproces de implementare a sistemului fiind estimat să dureze circa14-15 luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO