ZF Transilvania

Contractele cu francezii de la Farman cresc afacerile Ramira

03.10.2005, 20:29 48

Compania Ramira, producator de componente mecanice asamblate pentru industria auto, a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere a cifrei de afaceri de 40%, pana la 2 milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In acelasi timp, profitul net al companiei a crescut cu 86%, in timp ce activele nete s-au majorat cu 38%.

"Cresterea se datoreaza, in primul rand, activitatii investitionale derulate in ultima perioada. Pe de alta parte, comenzile primite de la firma franceza Farman au contribuit mult la cresterea credibilitatii noastre pe piata externa si ne-au implicat in proiecte noi", a declarat Szasz Doina, director economic al Ramira.

In 2004, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 3 milioane de euro, in crestere cu 65% fata de 2003, iar profitul net a avut o evolutie de 39%.

In 2005, compania a investit aproximativ 350.000 de euro in achizitionarea de echipamente si in retehnologizare. "Cel mai nou proiect in derulare este prima celula robotizata care se va fabrica in unitatea noastra. In cazul componentelor mecanice asamblate pentru celulele sau liniile flexibile, pe langa montaj, se face si un control tridimensional de inalta precizie si reglaje de finete. Acesta este unul dintre principalele domenii in care am investit", spune directorul economic Ramira.

Ramira executa componente mecanice asamblate pentru celule flexibile de sudare a componentelor caroseriilor pentru autoturisme (Renault, Citroen, Volvo, Peugeot, Mercedes etc.), linii flexibile de asamblare - sudare a caroseriilor de autoturisme si autoutilitare, transportoare si conveioare utilizate in fabricarea autoturismelor. "De la demararea proiectului Logan am produs 33 de linii de asamblare a caroseriilor de la Dacia Pitesti. Primim in continuare comenzi, insa doar pe partea de componente a caror asamblare se face la Pitesti", adauga Szasz. Compania franceza Farman este unul dintre principalii furnizori de piese pentru concernul Renault. Francezii au demarat in 2002 colaborarea cu Izoterom (principalul actionar al Ramira, aflata in acel moment in restructurare), o data cu semnarea contractului pentru realizarea primului model Logan. La inceput contractele se derulau prin Izoterom, iar ulterior, incepand din 2003, Ramira colaboreaza direct cu Farman. Firma franceza achizitioneaza piesele de la Ramira, dupa care le livreaza la Dacia-Renault Pitesti.

In prezent, 95% din capacitatea de productie a companiei este destinata exportului. "Datorita unei puternice recesiuni pe piata interna de profil, am fost nevoiti sa ne indreptam spre piata externa", afirma Szasz Doina. Principalii clienti ai Ramira sunt companii straine care comercializeaza si produc diverse utilaje necesare in industria constructoare de autoturisme, cat si firme care comanda diverse constructii metalice.

Ramira a fost infiintata in 1991 din Intreprinderea de Masini - Unelte, Accesorii si Scule. In 1999, pachetul majoritar a fost achizitionat de SC Izoterom. Compania are un singur punct de lucru, la Baia-Mare si un numar de 344 de angajati. Actionariatul Ramira se imparte intre compania Izoterom, cu 72,4% din actiuni si SIF Banat-Crisana, cu o participatie de 23,5%. alina.pahoncia@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO