ZF Transilvania

Razboiul fortei de munca pentru autostrada Bechtel

Razboiul fortei de munca pentru autostrada Bechtel
07.09.2004, 00:00 16



Americanii de la Bechtel au dat peste cap piata fortei de munca din constructii din Transilvania, afirma reprezentantii companiilor de profil din zona.



Membrii Asociatiei Romana a Antreprenorilor de Constructii (ARACO) au depus deja un memoriu catre Guvernul Romaniei pentru a interveni si pentru a stopa procesul de preluare agresiva a fortei de munca din constructii de catre compania americana Bechtel.



"Am semnalat primului ministru faptul ca Bechtel nu functioneaza in conditii normale si ca angajarile afecteaza membrii nostri din Transilvania", a spus Liviu Daschievici, director ARACO Bucuresti.



Bechtel a inceput luna trecuta recrutarea de personal specializat prin anunturi publice si numarul angajatilor din randul fortei de munca locale a trecut deja de 450 de persoane.



Proiectul demarat in vara acestui an are un termen de executie estimat la aproximativ 8 ani. Specialistii in constructii estimeaza ca santierul va utiliza cateva zeci de mii de muncitori numai in primul an, iar numarul acestora va creste la 300.000 in perioada de varf.



Antreprenorii din Transilvania sunt ingrijorati si deoarece numarul total al angajatilor din intreaga industrie a constructiilor, nu ajunge la aceasta cifra.



Desi conducerea ARACO afirma ca au avut loc mai multe discutii cu cei de la Bechtel in vederea stabilirii unor conditii echitabile si ca urmeaza noi discutii, Bogdan Sgarcitu, manager de comunicare al Bechtel Romania sustine ca nu au existat discutii de acest fel cu reprezentantii asociatiei si ca nici nu poate fi vorba de un asemenea acord intre cele doua organizatii.



"Noi nu avem o politica de a atrage forta de munca din alte intreprinderi din sistem, insa in momentul in care un angajat de la o firma considera ca o angajare la o companie multinationala sau de prestigiu cum este Bechtel e benefica, nu avem cum sa nu il angajam", a spus Sgarcitu.



Alti constructori nu sunt la fel de ingrijorati, dar admit ca problema exista. "Compania Bechtel angajeaza persoane care doresc sa lucreze la autostrada, iar ofertele de munca sunt din toata zona Transilvaniei. Cel mai important este sa fii acceptat ca subcontractor, pentru autostrada si sa primesti niste preturi rezonabile pentru serviciile tale. Din firma noastra nu a plecat inca nici un angajat, dar poate ca nici angajarile facute de Bechtel nu au fost atat de numeroase in aceasta perioada. Ne asteptam insa sa plece, pentru ca e o lucrare extrem de mare, cu salarii foarte mari. Unii vor pleca cu siguranta. Nu avem cum sa stopam plecarile angajatilor si nici nu e legal sa facem asta.", a declarat pentru ZF Transilvania Dorin Aschilean, director general al companiei de constructii ACI Cluj.



In acest sens, ARACO a propus deja firmei Bechtel sa faca parte din Asociatia Antreprenorilor, insa conducerea Bechtel nu a luat nici o decizie in directia implicarii in asociatie. "Subiectul aderarii Bechtel la ARACO urmeaza sa fie discutat din nou si va fi luata o hotarare ulterior", a mai adaugat Sgarcitu.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO