ZF Transilvania

Un miliard de lei pe luna din sapun si detergent

20.05.2004, 00:00 36



Firma DG Lux, deschisa recent la Orastie, va produce sapun si detergent lichid in valoare de un miliard de lei lunar. Investitia in fabrica de la Orastie a fost de circa 70.000 de euro, iar oficialii firmei estimeaza ca pana la finele anului, fabrica va ajunge sa produca 15 tone zilnic, de la 5 tone in prezent.



Fabrica apartine inginerului chimist Catalin Davidescu care, dupa 10 ani de munca in domeniul industriei alcoolului, a depus in 2000 un proiect pentru obtinerea unei finantari Phare. Dupa trei ani, cu cei 30.000 de euro finantare europeana si 40.000 de euro investitie proprie a reusit sa puna pe picioare propria afacere.



"Pentru ca finantarea prin Phare va continua, urmatorul pas pe care il voi face este sa-mi formez o echipa de marketing si sa incep o campanie de promovare a produselor. Vreau sa trec la o distributie directa mai ales in judet in zonele limitrofe. In acest fel as elimina o parte din distributia facuta prin intermediari care, prin adaosul pe care il practica, cresc pretul produselor. Este nevoie de timp pentru a impune un produs de acest gen pe piata dar, la ora actuala, sunt multumit de evolutia afacerii. Aditional am inceput productia de apa distilata, care poate fi vanduta impreuna cu produsele pentru curatenie", afirma Catalin Davidescu.



Materia prima este importata, iar retetele de fabricare a diverselor sapunuri sau a detergentilor sunt, in mare parte, furnizate de catre furnizorii de materii prime. Fabricantul efectueaza testele de laborator pentru ca produsul finit sa sa se inscrie in parametrii specificati de reteta. Fabrica are noua angajati. "Pretul unui kilogram de sapun lichid este de 13.000 de lei. Vindem, in fiecare luna, de circa 400 de milioane de lei. Pana la sfarsitul anului vom ajunge la o productie de un miliard de lei, lunar, din care profitul brut obtinut este de minimum 15%", afirma Davidescu. "Am vrut sa pornesc aceasta afacere, din doua motive. Profesia imi dadea posibilitatea sa controlez toate etapele de productie si apoi stiam ca astfel de produse sunt cautate pe piata, deci aveam asigurata veriga cea mai importanta a oricarei afaceri axata pe productie si anume desfacerea", spune intreprinzatorul.



"Suntem puternic concurati de firmele de profil din Bucuresti. Avantajul nostru, pe piata locala, este ca avem cheltuieli reduse cu transportul. In acest fel reusim sa impunem un pret mai mic. In ceea ce priveste produsele similare din import, care sunt sustinute de o puternica campanie publicitara, acestea nu reprezinta un potential concurent pentru noi. Asta pentru ca sunt de trei sau patru ori mai scumpe, iar segmentul de piata pe care aceste produse concureaza nu este reprezentativ pentru noi", afirma directorul DG Lux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO