ZF Transilvania

Vara se numara calatoriile de afaceri

26.05.2005, 20:28 37

Din dorinta de a-si dezvolta portofoliul de clienti, agentiile de turism se specializeaza pe organizarea calatoriilor de afaceri pentru marile companii nationale sau internationale. Pe langa transport si cazare, tour-operatorii romani se implica in organizarea intalnirilor pe care managerii le au in agenda sau in angajarea unor translatori.

Componenta turistica a unei calatorii de business nu este de neglijat pe operatorii de excursii, astfel ca agentiile de turism aranjeaza pentru oamenii de afaceri sejururi de scurta durata, vizite la obiectivele turistice importante sau rezervari de bilete la spectacol ori la un restaurant celebru. Acesta este motivul pentru care activitatile de ticketing reprezinta pentru multe dintre agentii mai mult de 50% din totalul veniturilor.



Catalog de turism pentru oamenii de afaceri

Compania Eximtur estimeaza pentru acest an o crestere cu 30% a cifrei de afaceri, care a atins anul trecut 14,6 milioane de euro. "Cresterea se bazeaza pe faptul ca s-au inmultit calatoriile de afaceri. Oamenii de afaceri din Romania incep sa lase agentiile de turism sa le organizeze deplasarile" a declarat Lucia Morariu, directorul general Eximtur. Cresterile insemnate ale vanzarilor de automobile inregistrate in ultimii ani in tara au determinat agentia Eximtur, sa-si indrepte atentia spre turistii care opteaza pentru deplasarea in concediu cu mijloace proprii de transport. "Cele mai bine reprezentate destinatii sunt Croatia, Grecia, Italia, Spania si Turcia, cu sejururi la mare, dar nu lipsesc nici produsele deosebite: castelele din Franta sau Germania, baze de tratament din Ungaria, Cehia, Austria sau Slovenia, ori parcuri de distractii din Slovacia. Suntem pregatiti sa oferim si unitati hoteliere de pe litoralul bulgar sau din statiunile elvetiene", a mai spus Lucia Morariu.

De curand compania clujeana a definitivat contractul de colaborare cu tour-operatorul austriac Terra Reisen si a lansat pe piata catalogul pentru turism extern pe vara 2005. "Oferta de turism extern a companiei se diversifica si am integrat in catalogul nostru destinatiile operatorilor germani din concernul World of TUI. Hotelurile, vilele, apartamentele sau satele de vacanta sunt selectate in functie de raportul calitate/pret, dar si pe baza informatiilor furnizate de clientii agentiei. Terra Reisen este cel mai important turoperator pentru Croatia si alte destinatii europene, iar prin aceasta colaborare turistii romani vor putea beneficia de oferte noi", a declarat directorul Eximtur.



8 milioane de euro din ticketing

In cifra de afaceri a companiei turismul extern reprezinta 15 %, iar biletele de avion au in continuare cea mai mare pondere in cifra de afaceri: 8 milioane de euro. "Pe acest segment putem estima si o cota de piata de 38%, dar pe celelalte segmente este destul de greu de estimat ", spune Lucia Morariu, adaugand ca strategia Eximtur pentru anul in curs se orienteaza catre diversificarea optiunilor externe.

Compania Eximtur este unul din principalii tour-operatori pe piata Romaniei oferind servicii complete, rezervari bilete de avion calatoriii de afaceri, vacante in tara si strainatate. Cel mai mare tour-operator din Transilvania estimeaza ca se situeaza pe locul trei in Romania ca volum al vanzarilor. Compania detine cinci agentii proprii si 200 de agentii partenere in toata tara.



Miscari pe Paralela 45

Agentia de turism Paralela 45 si-a lansat la inceputul acestui an serviciile si pe piata din Cluj, conducerea companiei intentionand sa transforme acesta noua agentie intr-un centru de coordonare pentru toata zona Transilvaniei. "Clujul devine din ce in ce mai interesant pentru investitori si de aceea am hotarat sa venim in intamplinarea cerintelor unei piete intr-o dezvoltare galopanta. Pe viitor dorim ca de aici sa dirijam toate activitatile turistice de pe zona de vest", a declarat Alin Burcea presedinte al companiei.

Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 11 milioane de euro in crestere cu 10% fata de 2004. "Cresterea prognozata are legatura cu faptul ca deschiderea noii agentii va aduce noi clienti, pe de o parte, iar pe de alta parte, a crescut numarul oamenilor de afaceri care isi organizeaza deplasarile prin intermediul agentiilor de turism", a mai spus Alin Burcea. Conducerea estimeaza ca activitatea de ticketing reprezinta 30% din cifra de afaceri a companiei si ca 50% dintre clienti sunt oameni de afaceri.



As dori o rezervare la hotel...

Incepand cu luna iunie a acestui an agentia Paralela 45 va organiza primele curse charter din Cluj pentru destinatiile Barcelona si Bodrum. "Pana acum turistii clujeni care doreau sa mearga in vacanta cu avionul puteau sa faca acest lucru doar de la Budapesta, ceea ce prelungea cu cateva ore drumul", a precizat presedintele Paralela 45.

Un alt serviciu oferit de agentia Paralela 45, incepand cu anul acesta, este rezervarea de camere de hotel on-line atat pentru Romania cat si pentru strainatate. "Am lucrat la stabilirea acestor parteneriate peste 2 ani, iar momentan avem in baza de date peste 20.000 de locatii in strainatate unde clientii nostri pot sa-si faca rezervarea inca din Romania", a mai declarat presedintele companiei.

Anul acesta planurile de dezvoltare ale agentiei includ deschiderea altor doua agentii in zona Moldovei, la Bacau si Iasi. "Deschiderea unei noi agentii nu este neaparat foarte costisitoare, la Cluj, de exemplu, inchirierea spatiului si publicitatea pe plan local au reprezentat o investitie de aproximativ 15.000 de euro. Ceea ce este mai dificil are legatura cu resursele umane. Gasim destul de greu oameni care sa aiba pregatirea necesara in domeniu", a mai declarat Alin Burcea.

Tour-operatorul roman a dezvoltat in cei 15 ani de activitate parteneriate cu agentii similare din toata Europa. "Avem parteneri in Spania, Tropical Tours, in Turcia, Asya Tour, precum si in Egipt, avem tour-operator la Sharm el Sheikh. In Romania principalii nostri parteneri sunt companiile Aerotravel si Ali Baba", a mai spus presedintele agentiei Paralela 45.

Agentia Paralela 45 este unul dintre principalii tour-operatori din Romania avand in 2004 peste 30.000 de clienti, iar pentru acest an conducerea firmei nu poate estima o cifra exacta. Tour-operatorul Paralela 45 detine momentan 13 agentii proprii in toata tara si peste 400 de parteneri care vand serviciile companiei. Agentia a fost infiintata in 1990, iar in momentul de fata are peste 80 de angajati.



2.000 de euro pentru o calatorie de afaceri

Compania Ciel Voyages a fost infiintata in 1997 la Cluj, avand ca specific, turismul individual sau in grupuri mici. "Organizam, in special, calatorii mai lungi, de pana la 30 de zile, in destinatii precum tarile din America de Sud sau tarile din Orientul Indepartat. Acesta este si motivul pentru care, numarul de clienti pe an este cu putin peste 1.000", declara Danut Tamasan, director general Ciel Voyages, care tine sa precizeze ca volumul vanzarilor este in crestere, acest lucru explicandu-se prin faptul ca, pachetele turistice oferite de tour-operatorul clujean au valori cuprinse intre 1.500 si 5.500 de euro.

Potrivit conducerii, aproximativ 30% din cifra de afaceri reprezinta activitatea de ticketing, iar din clientii, care apeleaza la aceste servicii, peste 45% sunt oameni de afaceri. "Acest gen de clienti cer, de obicei, pachete complete, adica, de la biletul de avion, la transferul aeroport-hotel si uneori chiar si cateva zile, pentru a vizita obiective turistice din zona respectiva", precizeaza Danut Tamasan. Agentia clujeana se ocupa si de procurarea vizelor acolo unde este cazul. "Singurele destinatii pentru care nu ne implicam in obtinerea vizei sunt Statele Unite si Noua Zeelanda, deoarece pentru aceste state nu exista nici o regula. Asistam, insa oameni de afaceri sau turisti care au primit deja permisiunea de a intra in tarile respective", mai declara directorul general Ciel Voyages.

Un alt serviciu oferit de firma clujeana este cel de incoming, iar conducerea companiei declara ca, 50% din strainii care vin in Romania sunt oameni de afaceri. "Diferenta intre oamenii de afaceri romani si cei straini vine din faptul ca, strainii, din dorinta de a avea mai multa mobilitate, apeleaza la serviciile rent-a-car", precizeaza Tamasan.

In ultimii ani agentia Ciel Voyages a dezvoltat parteneriate cu peste 50 de tour-operatori straini. "Avem parteneri in toate tarile importante din Orientul Indepartat si din America de Sud. In Europa lucram, in unele cazuri, direct cu hotelurile, dar colaboram si cu tour-operatori din Croatia, Turcia sau Malta", mai spune directorul general.

Compania a inregistrat in 2004 un numar de clienti de peste 1.000, iar conducerea nu se asteapta ca numarul lor sa creasca anul acesta. "Chiar daca numarul clientilor stagneaza, volumul vanzarilor este intr-o crestere accentuata. Vindem pachete scumpe, acesta fiind si motivul pentru care, acest an estimam o crestere de peste 40% a cifrei de afaceri", declara Tamasan, care precizeaza, de asemenea, ca 85% din cifra de afaceri reprezinta turismul extern. Compania Ciel Voyages a ales ca modalitate de promovare, participarea la targurile de profil din tara, cataloagele si internetul.

Infiintata in 1997, la Cluj, agentia are capital privat, romanesc si un singur actionar. Momentan compania are cinci angajati si un singur punct de lucru, insa conducerea intentioneaza ca in urmatorii ani sa extinda afacerea si in alte locatii. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO