Ziarul de Duminică

CARTEA DE ECONOMIE /Cum să rezolvăm probleme şi să vindem idei prin desene

CARTEA DE ECONOMIE /Cum să rezolvăm probleme şi să vindem idei prin desene
06.07.2010, 16:16 113

Dan Roam

Pe spatele şerveţelului

Editura Publica

Un desen mâzgălit pe un biet şerveţel are un impact mai maredecât un Excel sau un PowerPoint. Ajută la cristalizarea ideilor,la spargerea tiparelor de gândire care ne ţin pe loc şi laobţinerea unui tip de comunicare ce li se adresează tuturoroamenilor. Soluţiile şi ideile din Pe spatele şerveţeluluisunt inspirate de descoperiri ştiinţifice de ultimă oră. Ele vindupă douăzeci de ani de experienţă în studiul metodelor vizualepentru rezolvarea problemelor. Iar instrumentele propuse sunt laîndemâna oricui, pentru că se bazează pe lucruri pe care le facemcu toţii în mod natural în fiecare zi, fără se ne dăm seama:privim, vedem, ne imaginăm. Dan Roam demonstrează că toţi oameniiau darul gândirii vizuale, chiar şi cei care se jură că nu sepricep deloc la desen. Traducere de Gabriella Eftimie. Cuilustraţiile autorului.

Pe spatele şerveţelului a fost aleasă de Business Week şiFast Company drept cea mai inovatoare carte a anului 2008. În topulcelor mai bine vândute cărţi din 2008, realizat de celebra librărieonline Amazon, ocupă locul 5. A fost tradusă în peste 25 de limbi,devenind bestseller şi în Japonia, Coreea de Sud şi China.

"Ideea cărţii e simplă: dacă ai un creion şi o bucată de hârtie,te poţi descurca în hăţişul lumii de afaceri" (Publishers Weekly)."Niciunui scriitor nu-i face plăcere să recunoască, dar adevărul ecă uneori o imagine face cât o mie de cuvinte. Am învăţat foartemulte din această carte: Pe spatele şerveţelului e un curs deiniţiere în puterea gândirii vizuale" (Daniel H. Pink, scriitor)."Informaţiile vizuale sunt mult mai interesante decât informaţiileverbale. Dacă vrei să fii convingător, foloseşte-te de imagini,desene sau grafice" (Roger Black, cofondator al companiei de designmedia Font Bureau). "In Pe spatele servetelului se afla nunumai o suma de inestimabile sfaturi despre cum poti exprimasimplu, eficient si vizual solutii, ci si o filozofie numai buna demancat pe paine de orice om preocupat de o gandire laterala debusiness. Daca doriti sa aveti painea si cutitul in economiacunoasterii, serviti deindata Pe spatele servetelului. Ingrijitafrumos de Editura Publica, o institutie pentru care am enormulrespect pe care, cu totii, il datoram celor ce isi fac meseriaimpecabil" (Sorin Tranca, Creative Director FRIENDS Advertising,incantat partener al acestui titlu exceptional).

Dan Roam a fondat prima companie de comunicare de marketing dinUniunea Sovietică. Aici a descoperit, în anii 90, putereadesenelor: neştiind limba rusă, a realizat că se putea înţelege cuceilalţi desenând pur şi simplu. De atunci a rafinat instrumentelede comunicare vizuală şi a scris mai multe cărţi în care prezintăavantajele comunicării vizuale în afaceri. A studiat la Universityof California şi are două specializări: în arte frumoase şi înbiologie, o combinaţie care l-a ajutat în abordareainterdisciplinară a afacerilor. Este fondatorul companiei DigitalRoam Inc., care oferă un tip aparte de consultanţă managerială,constând în rezolvarea problemelor prin intermediul gândiriivizuale. Prin conferinţele, atelierele şi cărţile lui, foarte multecompanii au ajuns să găsească soluţii ingenioase folosindu-se demetoda expusă în această carte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO