Ziarul de Duminică

CARTEA DE ECONOMIE / Publicitate inteligenta, simpla si artistica

CARTEA DE ECONOMIE / Publicitate inteligenta, simpla si artistica
03.11.2009, 15:13 104

Dominic Gettins
Cum sa scrii reclame de succes
EdituraPublica

Traim in aglomeratie. Traim intr-o aglomeratie de mesajepublicitare. Cu o ironie amara, Mark Hughes observa in cartea sadespre buzz-marketing ca "oamenii dorm mai putin, muncesc mai multsi se simt inundati de cele peste o mie de mesaje publicitare cucare este bombardat fiecare din noi, in fiecare zi". Traim intr-oaglomeratie de memo-uri si rapoarte. Multi dintre noi producemzilnic texte pentru a convinge pe cineva despre ceva. Cum ne putemcroi drumul in aceasta avalansa? Cum ne putem asigura ca mesajulnostru are impact si mai ales un impact rapid asupra publicului? Inprimul rand cu un text inteligent, simplu si artistic.
Dominic Gettins explica tehnicile si principiile care asigurasuccesul si eficienta unui text publicitar. Si o face pentrufiecare tip de canal de comunicare: TV, radio, poster, newsletter,direct mailing, comunicat de presa si chiar pentru memo-uri sirapoarte.
Trebuie sa citesti "Cum sa scrii reclame de succes" chiar daca nulucrezi in publicitate. Cele opt reguli si fiecare din texteleanalizate in carte iti rafineaza scrisul!
"Ca si Wally Ollins, cu al sau Manual de Branding, Dominic Gettinsalege, din postura de expert confirmat si ras-confirmat, sa scrie olucrare in genul <<how to>>, dominandu-si, probabil,pornirile catre o lucrare mai complexa, teoretizanta si/ sausofisticata. Imi place acest gen, al eroului civilizator, care isida seama ca intre gloria personala intr-un cerc restrans si unlucru care aduce lumina unui mult mai numeros grup de oameni,alegerea trebuie sa fie una matura. Bravo lui Gettins si bravovoua, tuturor celor ce mai cititi, in putinul timp liber pe careni-l mai lasa epoca informatiei. Iar daca vreti sa stiti cevadespre copywriting si nu aveti decat 2 ore la dispozitie, asta elucrarea potrivita. Nu in ultimul rand, bravo Publica - astazi, inRomania, singurul editor care stie cum se scrie o reclama desucces: carti frumoase si placute la pipait, traduceri atente sifara greseli PLUS un ritm de aparitii suficient de alert incat sa-iramai fidel de la o carte la alta." (Sorin Tranca, CreativeDirector FRIENDS Advertising si, candva, copywriter roman cu multepremii)
Nicio scoala si nicio agentie de publicitate nu te invata sa scriiinteligent, simplu si artistic! Totusi, cu un text bun castigiclienti, cota de piata sau chiar alegeri.
Poti invata sa creezi? Dominic Gettins crede ca da si iti explicacele opt reguli esentiale pentru a scrie un text bun:
· Cunoaste-ti publicul tinta
· Fa propria cercetare
· Raspunde cerintelor din brief
· Fii relevant
· Fii obiectiv
· Cunoaste canalul media pe care il vei folosi
· Fii ambitios
· Pastreaza simplitatea
Dominic Gettins este un copywriter cunoscut si apreciat. Cu oexperienta lunga si foarte variata in domeniu, autorul cartii aformat multi specialisti. In prezent, el este Creative Director laEuro RSCG Londra, una dintre cele mai importante firme deconsultanta in comunicare din lume. Numeroase studii de caz desprecampanii de succes sunt legate de numele lui Dominic Gettins.Ideile sale au fost adoptate si puse in practica de companii mariprecum BBC sau Microsoft. De-a lungul timpului, Gettins a primitpeste 30 de premii de la D&AD, Cannes, IPA si alte asociatii depublicitate, inclusiv medalia de aur la Festivalul de Publicitatedin New York.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO