Ziarul de Duminică

Cultura colaborării în masă

Cultura colaborării în masă
21.07.2010, 16:27 92

Dan Tapscott, Anthony D. Williams

Wikinomics

Editura Publica

Tradusă în douăzeci şi şase de limbi şi nominalizată drept unadintre cele mai bune cărţi de afaceri ale anului 2007 (la Premiul"Cartea anului", Financial Times/Goldman Sachs),Wikinomics a devenit o lectură esenţială pentruoamenii de afaceri de pretutindeni. Bazată pe un proiect decercetare a cărui finanţare a atins suma de 9 milioane de dolari,cartea explică modul în care colaborarea în masă are loc nu numaiîn zona Wikipedia sau YouTube, ci şi în cadrul companiilor careştiu că trebuie să ţină pasul cu tehnologia.

Don Tapscott şi Anthony Williams scot la iveală nuanţele carepun în mişcare conceptul de wikinomics şi împărtăşescrelatări fascinante despre modul în care comunităţile de oameni(atât cei plătiţi, cât şi voluntarii) creează ştiri TV, stabilescordinea cromozomilor din ADN-ul uman, recompun melodiile lorfavorite, creează programe, descoperă tratamente pentru anumiteboli, editează texte şcolare, inventează noi produse cosmetice şiconstruiesc chiar motociclete.

Bestsellerul care arată întregii lumi puterea colaborării înmasă. Vă arată cum să vă folosiţi în propria afacere de conceptulnumit wikinomics.

Traducere din engleză de Irina Sebeşi.

"Wikinomics anunţă cea mai mare schimbare care a avut loc pânăîn prezent în domeniul colaborării. Datorită internetului, masemari de oameni, dincolo de graniţele ierarhiilor tradiţionale, potinova, producând conţinut, bunuri şi servicii. Citiţi cartea ca săînţelegeţi oportunităţile pe care acest concept le oferăcompaniilor" (Eric Schmidt, CEO Google).

"Wikinomics explică adevărul pe care îl vedem pe pieţele dinîntreaga lume: cu cât împarţi mai mult, cu atât câştigi mai mult.Wikinomics clarifică multe faţete ale colaborării în afaceri şiprezintă o nouă strategie puternică pentru liderii de afaceri,într-o lume în care clienţii, angajaţii şi producătorii ieftinipreiau controlul" (Brian Fetherstonhaugh, preşedinte şi CEO laOgilvyOne Worldwide).

"Un ghid asemănător cu MapQuest pentru relaţiile B2C îndezvoltare. Această carte ar trebui să fie un reper pentru oricemanager - ne ajută să ne orientăam într-o lume din ce în ce maidigitală" (Tony Scott, vicepreşedinte senior şi CIO, The WaltDisney Company).

·Prefaţă

Introducere

Subtitluri

1 Wikinomics

2 Furtuna perfectă

3 Pionierii colaborării

4 Ideagorele

5 Consumatorii implicaţi în procesul de producţie

6 Noii alexandrini

7 Platformele pentru participare

8 Platformele globale de producţie

9 Locul de muncă Wiki

10 Minţi ce colaborează

11 Compania 2.0

Mulţumiri

Note

·Don Tapscott a fost numit de WashingtonTechnology Report unul dintre cele mai influenţi oameni din sferamedia după Marshall McLuhan. E autorul a treisprezece cărţi despretehnologia informaţiei în afaceri şi societate, cea mai recentădintre ele fiind Grown Up Digital (2008; în cursde pregătire la Editura Publica).

Ca speaker, în ultimii cinci ani a fost invitat la peste 400 deconferinţe. Printre ziarele pentru care scrie în mod regulat senumără Wall Street Journal, New York Times, Forbes, Business Week.A fondat şi condus compania New Paradigm, preluată de nGeneraInsight, al cărei preşedinte este în prezent.

Don Tapscott predă management la Rotman School of Management,University of Toronto. Licenţiat în Psihologie şi Statistică, areun masterat în Metodologia cercetării şi două doctorate onorificeîn Drept acordate de University of Alberta şi de TrentUniversity.

Don Tapscott ocupă poziţia 39 în clasamentul global al celor maiinfluenţi gânditori de management (Thinkers 50 -ediţia 2009)

Anthony D. Williams este senior fellow laLisbon Council, un think tank din Bruxelles specializat îninovarea socială şi concurenţă economică în UE. A ocupat aceeaşipoziţie la nGenera Insight, unde a elaborat şi condus analizeprivind impactul Web 2.0 asupra statului şi democraţiei. La NewParadigm, a fost implicat în cercetarea care stă la baza cărţiiWikinomics, cel mai mare proiect de acest fel. Aobţinut masterul în cercetare în Ştiinţe Politice la London Schoolof Economics. Recent, în martie 2010, a elaborat un raport despreprovocările economiei europene şi despre soluţiile pe careinternetul le poate oferi.

·Adaugăprimul comentariu al acestui produs

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO