Ziarul de Duminică

Lideri si strategii

Lideri si strategii
23.11.2007, 18:18 36

Dana-Ioana Chirita coordoneaza colectia Practic la Editura Curtea Veche. O serie in care au aparut 12 volume. Iata-le pe ultimele.

Patrick Lencioni - Cinci disfunctii ale muncii in echipa. O fabula despre lideri. Traducere de Consuela Stoicescu. Patrick Lencioni prezinta aici o poveste captivanta si instructiva din lumea complexa a echipelor. Kathryn Petersen, CEO la DecisionTech, se confrunta cu o criza des intalnita in viata liderilor: omogenizarea unei echipe dezorganizate, care ameninta existenta intregii companii. Povestea scoate in evidenta faptul ca a conduce o organizatie inseamna, mai ales, curaj si gandire patrunzatoare. De-a lungul derularii acestei "fabule pentru lideri", Lencioni caracterizeaza cele cinci disfunctii intalnite pana si in cele mai sudate echipe: absenta increderii, teama de conflict, lipsa angajamentului, evitarea responsabilitatilor si neatentia la rezultate. El propune un model plin de forta si mai multi pasi concreti prin intermediul carora aceste obstacole pot fi depasite, cladind in felul acesta o echipa unita si eficienta.

Alan G. Robinson, Dean M. Schroeder - Ideile nu costa. Revolutia ideilor elibereaza oamenii si transforma organizatiile. Traducere de Stefania Dragoman. Cartea ii invata pe manageri cum sa imbunatateasca in mod radical performanta organizatiilor lor, folosindu-se de potentialul urias al ideilor angajatilor. Ideile sunt motorul progresului. In lipsa lor, organizatiile stagneaza si intra in declin. Cu toate acestea, majoritatea organizatiilor se pricep mult mai bine sa suprime ideile angajatilor, decat sa le promoveze. Data fiind competitia acerba din mediul actual de afaceri, managerii nu-si mai pot permite sa treaca cu vederea avantajele substantiale pe care le ofera ideile angajatilor. Daca solicitarea ideilor de la angajati nu pare o solutie noua sau extrem de originala, autorii atrag atentia ca este vorba despre asa-numitele idei minore, sugestiile cu efect local care duc la eficientizarea productiei fiind in acelasi timp cheia marilor inovatii. In urma cercetarii extinse pe care au intreprins-o in peste 300 de companii din 17 tari diferite, Alan G. Robinson si Dean M. Schroeder au descoperit principiile de baza care le permit managerilor sa gaseasca si sa gestioneze numarul mare de idei de calitate ale angajatilor lor. In cartea de fata, ei ofera un ghid practic pentru integrarea totala a ideilor si a managementului ideilor in modul de lucru al managerilor si in modul de structurare al organizatiilor lor.

Ken Blanchard, John P. Carlos, Alan Randolph - Strategii de responsabilizare a membrilor unei organizatii. Traducere de Rocsana Nita. Responsabilizarea, unul dintre cele mai promitatoare concepte de afaceri ale anilor '80, este apreciata si astazi ca fiind "usor de zis, dar greu de facut". E clar ca managerii doresc angajati care sa-si asume responsabilitati, iar angajatii doresc sa se implice cat mai mult in activitatea companiilor. Undeva pe acest drum apar insa obstacole. Autorii cartii analizeaza punerea in aplicare a strategiilor de responsabilizare, subliniind faptul ca este vorba despre o noua paradigma manageriala. Aplicarea acestui concept inseamna, de fapt, trecerea de la cultura ierarhica a unei organizatii la aceea bazata pe responsabilizare. Atitudinile, comportamentele si modurile de relationare trebuie sa se schimbe pentru ca o organizatie, membrii echipelor si liderii lor sa paseasca spre responsabilizare. Cartea prezinta conceptele-cheie necesare acestui drum: cele trei strategii utile instituirii responsabilizarii in organizatie, cele trei etape ale procesului de aplicare a responsabilizarii si cadrul punerii in practica a acesteia.

W. Chan Kim, Renee Mauborgne - Strategia oceanului albastru. Traducere de Dana-Ioana Chirita. Exista o lunga istorie a competitiei acerbe dintre companiile care lupta pentru cote de piata mai bune, incercand sa se diferentieze de restul firmelor. In economia supraaglomerata de astazi, competitia are ca rezultat aparitia unui "ocean rosu", in care rivalii se straduiesc sa acapareze un "bazin" de profit din ce in ce mai restrans. Kim si Mauborgne sunt de parere ca viitorii lideri de piata vor reusi nu incercand sa elimine concurenta, ci creand "oceane albastre" alcatuite din zone ale pietei nedisputate si capabile de o dezvoltare rapida. Strategia oceanului albastru ofera o metoda sistematica de transformare a concurentei intr-un element irelevant. Examinand o gama larga de miscari strategice realizate in mai multe ramuri economice, cartea pune in lumina cele sase principii pe care orice companie le poate aplica pentru implementarea cu succes a strategiei oceanului albastru. Aceste principii se refera la retrasarea granitelor pietei, concentrarea asupra imaginii de ansamblu, depasirea cererii existente, ordonarea diferitelor secvente in succesiunea lor corecta, depasirea obstacolelor organizationale si punerea in practica a strategiei. Renuntand la gandirea strategica traditionala, aceasta carte-reper deschide o perspectiva noua si indrazneata pentru companiile care doresc sa aiba in viitor un cuvant de spus in domeniul lor de activitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO