Ziarul de Duminică

O viata pentru un vis (II)

O viata pentru un vis (II)
06.04.2007, 17:42 163

Gabi Nicolae are doua mari pasiuni: concursurile auto de raliu/off road si surubareala - adica echiparea si pregatirea speciala a masinilor pentru concurs. Dar tot ceea ce a facut si ce face au fost si sunt pasi pentru marele proiect pe termen lung: participarea, in premiera, cu o echipa integral romaneasca (auto-moto) la Raliul Dakar.

Pilotii de raliuri sunt o specie aparte de sportivi. Ei stapanesc si condusul masinii in cele mai dificile & extreme conditii, si partea de mecanica, aceea de orientare, de asistenta tehnica, precum si notiuni avansate de prim-ajutor pentru colegii de concurs. Ei stiu sa fie si piloti, si copiloti, si mecanici, si tehnicieni, si paramedici, indiferent de profilul cursei: rally-raid sau off road. Sunt camarazi si prieteni, inainte de a fi concurenti. Si, mai ales, au ceva din spiritul salvamontistilor si al exploratorilor - oameni aflati intr-un permanent contact dur, direct si fizic cu natura. Pentru ei viata traita astfel este plina de pasiune, fascinatie si adrenalina, in acel spirit pur al sporturilor extreme.
De curand am avut ocazia sa vad un film cu imagini din Raliul Dakar. Imaginile acelea exercitau un soi de magnetism straniu asupra mea, ca atunci cand privesti o filmare facuta din cabina unei locomotive de tren in mers, cu mare viteza. Sau ca atunci cand urmaresti imagini cu surferi alunecand pe valuri.
Ireal parca, fascinant, halucinant, magnetic: o masina care pur si simplu inota prin valurile de nisip ale dunelor africane ca un delfin in apele oceanului. Sau ca un schior unduind pe valurile de zapada. Mi-e greu sa va descriu senzatia, dar am vazut acolo gratia stranie a unei miscari pure ondulatorii, de parca acea masina devenise una cu pilotul, transformandu-se intr-un animal de o frumusete infricosatoare... As fi putut savura acele imagini ore in sir, ca pe un drog... Am intuit cred o farama din ceea ce inseamna Dakarul - masina aceea avea ceva din maiestuozitatea mitica a calului inaripat Pegas plutind printre nori...
Si am putut intelege ce vise il bantuie pe Gabi Nicolae noapte de noapte.
O participare la Dakar inseamna, dincolo de raliul propriu-zis, o imensa munca de pregatire si multi, multi bani. Sa poti sa participi la Dakar este in sine o performanta. Sa termini Dakarul in viata sau fara accidente majore - indiferent pe ce loc - este o superperformata. Sa castigi Dakarul inseamna performanta suprema. Si mai inseamna un enorm capital de prestigiu pentru concurenti. Pentru foarte multe milioane de oameni din lumea asta, pilotii de la Dakar sunt niste eroi. Doar 50% (in medie) dintre cei care iau startul la Dakar an de an trec linia de sosire. Si, aproape in fiecare an, Dakarul face victime - morti si raniti.
Este clar ce beneficii ar aduce imaginii Romaniei prima participare a unei echipe unitare, omogene si solide la Raliul Dakar. Asa s-a nascut proiectul Team Dakar Romania. Cativa oameni stransi de Gabi Nicolae au inceput sa-si puna la bataie resursele, cunostintele, relatiile, puterea de lobby pentru a implini acest vis. Primul pas a fost facut: M Car Trading, reprezentantul oficial al Mitsubishi Motors in Romania, s-a implicat in proiect oferind o masina de concurs performanta. Obiectivul pentru proiectata participare la editia 2008 este ca echipajul auto si cei 4 motociclisti sa ajunga cu bine la final - teferi si cu masinile si motocicletele reparabile. Caci iti trebuie ani buni de concurat la Dakar pentru a incepe sa speri la clasari fruntase sau la victorie.
Pentru tot acest efort de aproape 15 ani pus in slujba unei singure idei, Gabi Nicolae este unul dintre modelele mele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO