Ziarul de Duminică

Orice afacere e o scena si tot ce faci e un spectacol

Orice afacere e o scena si tot ce faci e un spectacol
27.05.2010, 15:29 78
B. Joseph Pine II, James H.Gilmore

Economiaexperientei

Orice afacere e o scena si totce faci e un spectacol

Editura Publica

Economia experientei esterealizata in parteneriat curevistaBIZsi sustinuta dePastel Group. Ce pretuiesc cu adevarat clientiidumneavoastra? Pentru ce ar plati un pret special? Pentruexperiente. O ceasca de cafea costa mai mult intr-o cafenea la modadecat una pe care ne-o facem acasa tocmai pentru ca este importantscenariul propus odata cu ceasca de cafea. Valoarea pe care oanumita experienta o are pentru un individ determina valoareaofertei si dicteaza strategia companiilor. Daca participati lacompetitie bazandu-va numai pe pret, pierdeti in cursa pentruavantajul competitiv.

Bunurile si serviciile nu mai suntde ajuns. Cortina urmeaza sa fie ridicata, sustin Pine si Gilmore,dand la iveala spectacolul Economiei experientei - o nouaera economica si un model de abordare a lumii afacerilor.Inspirati-va din regulile de joc ale lumii teatrului si vetischimba cultura firmei si viata consumatorilor.

Publicata in peste 12 limbi siconsiderata una dintre cele mai bune carti din toate timpurile,Economia experientei este manualul cu ajutorul caruiamanagerii pot incepe sa regizeze experiente de neuitat. Traducerede Mihaela Sofonea. Cuvant inainte de Ioana Mucenic.

"Economia experientei esteo carte esentiala: ne ajuta sa intelegem de ce simpla oferire aunor servicii nemaipomenite nu mai reprezinta o strategieprofitabila. Pine si Gilmore vin cu observatii practicepatrunzatoare, care vor ajuta toate domeniile de activitate sa tinapasul cu noua Economie a experientei" (Alan P. Hald, cofondator alMicroAge). "Chiar si la 10 ani distanta de momentul in care a fostscrisa, Economia experientei expune un model pe care multise tem inca sa il aplice. Dar nu acestia au construit companii dereferinta, ci cei ce au avut curajul, energia si viziunea de a-sipune in scena un business precum un spectacol" (Ioana Mucenic,Managing Partner Pastel Group). "Lumea se indreapta vertiginos spreuniformizare, iar asta inseamna ca toate bunurile inovatoare sitoate serviciile oferite vor fi copiate cu viteza de propagare asunetului. Pine si Gilmore privesc dincolo de modelele traditionalede afaceri si ne dau solutia: diferentierea prin experienta. M-auconvins ca munca este ca teatrul si ca succesul rezulta din creareaexperientelor si din caracterul unic al fiecarei interactiuni"(Watts Wacker, fondator FirstMatter).

B. Joseph Pine II preda lamai multe scoli de afaceri, printre care si MIT Sloan School ofManagement. Este printre promotorii apropierii companiilor deconsumatori: unul dintre proiectele la care a lucrat ca manager IBMa presupus implicarea directa a utilizatorilor si a partenerilor inprocesul de elaborare a sistemului Application System/400 (PremiulNational pentru Calitate "Malcolm Baldridge").

James H. Gilmore si-ainceput cariera la Procter & Gamble si timp de 10 ani a fostunul dintre consultantii companiei Cleveland Consulting Associatesand Computer Sciences Corporation. Este profesor la Darden GraduateSchool of Business din cadrul University of Virginia si lucreaza cucompanii si cu organizatii nonprofit pentru stimulareacreativitatii.

B. Joseph Pine II siJames H. Gilmore au fondat compania Strategic Horizons LLP.Au scris mai multe articole impreuna, publicate in Harvard BusinessReview, The Wall Street Journal, Strategy & Leadership sialtele. Pe langa Economia experientei, au mai scris The ExperienceIS the Marketing (2002), Authenticity: What Consumers Really Want(2007).

CharlesLeadbeater

Noi-Gandim

Inovatie de masa, nu productiede masa

Editura Publica

Noi-gandim trateazaconflictul dintre colaborarea masiva, care i-a cucerit pe toti ceiconectati la internet, si tentativele de ingradire a colaborarii. Euna dintre luptele timpului nostru si are loc la toate nivelurile,punand in discutie democratia, libera concurenta si proprietateaintelectuala. Implica atat China comunista, cat si birourileMicrosoft (unde se cauta solutii pentru concurenta programelor opensource), industria muzicii si a filmului. Solutiile, ne spuneLeadbeater, vor trebui sa tina cont de faptul ca de-acum"utilizatorii" nu se mai multumesc cu rolul de spectatori. Isidoresc sa fie jucatori, iar motto-ul lor este: Gandim, deciexistam.

Ilustratii de Debbie Powell.Traducere de Laura Karsch.

"Noi-Gandim este probabilcea mai controversata carte despre internet. Mai mult ca sigur ocarte importanta, chiar si pentru un sceptic ca mine. Noi-Gandim osa va inspire, o recomand cu cea mai mare caldura" (Andrew Keen,Independent). "Am fost captivat de aceasta carte. Subiectul estecat se poate de vast si de indraznet. O lectura obligatorie pentrutoti cei care vor sa inteleaga motorul acestui secol" (ColinTweedy, Management Today).

Charles Leadbeater si-ainceput cariera in presa scrisa (Marxism Today, Financial Times,Independent). In 1998 a primit Premiul pentru jurnalism David Watt,iar in 2005 Accenture l-a desemnat printre cei mai importantiteoreticieni ai managementului. A lucrat, alaturi de HelenFielding, la seria de articole din The Independent care a stat labaza romanului Jurnalul lui Bridget Jones. A fost unul dintreconsilierii lui Tony Blair si se numara printre cei la careapeleaza guvernul Marii Britanii pe teme legate de internet si deeconomia cunoasterii. E consultant pe probleme de inovatie pentruBBC, Vodafone, Microsoft, Royal Shakespeare Company s.a. Membru alNational Endowment for Science Technology and the Arts, colaboreazacu agentia londoneza Demos si preda la Said Business School, dincadrul Oxford University.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO