Ziarul de Duminică

Venetia, 4x4

24.02.2004, 00:00 36



Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanista de la Venetia va gazdui intre 27 februarie si 12 martie expozitia de pictura: "4x4. Patru viziuni complementare". Mirela Dimcea are in acest proiect o semnatura dubla: artistul plastic (cu o educatie partculara: tanara este si absolventa a studiilor de filosofie in Bucuresti) este in acest caz si comisarul expozitiei, caci ideea si desfasurarea secventelor organizatorice ii apartin.



Proiectul expozitional urmareste patru discursuri picturale distincte, bine ancorate in peisajul artistic romanesc al generatiei tinere, si interesante solutii de lectura in interiorul unui ansamblu ce se vrea totusi coerent. "Simbolul 4x4 - tractiune integrala - semnifica ambitia de a construi impreuna valori artistice individuale si de a le propune unui public deschis sa accepte si sa guste in aceeasi masura o expresie profund conceptuala (Ciprian Paleologu), un registru al semnelor si metaforelor (Mirela Dimcea), o rafinata dispozitie autoreflexiva (Carmen Nistorescu) dar si o structura cerebrala (George Moscal)".



Intotdeauna am avut o blanda rezerva in privinta artistilor-curatori si o suspiciune rautacioasa fata de expozitiile cu destinatia "centrele culturale romanesti din strainatate". In ambele situatii datorita sentimentului unui val greu ce ascunde amicitii obscure si ambitii calatoare: cine lanseaza invitatia, cine-si asuma rezolvarea conceptului si, mai apoi, increngatura tehnica administrativa? Un astfel de proiect ce trezeste entuziaste luciri in ochii tuturor tinerilor se rataceste de cele mai multe ori prin sertarele unor departamente si institutii prea grele si prea importante.



De aceasta data insa, succesul se datoreaza si pozitiei Mirelei Dimcea - coordonator al proiectelor expozitionale din cadrul Uniunii Artistilor Plastici din Romania - dar mai ales suflului de tinerete lipsita de comode inertii. Cei patru artisti nu se afla la prima "iesire" culturala internationala, avand deja individuale popasuri expozitionale in Italia, Ungaria, Austria sau Franta. Ciprian Paleologu a fost anul trecut si curator al expozitiei de pictura romaneasca, organizata la Metropolitan Art Space din Tokyo cu ocazia schimburilor culturale dintre tara noastra si Japonia. Prin urmare, dispozitia catre contactele si intersectiile culturale cele mai diverse este pentru ei una intrinseca si nu doar o fructificare efemera. Speram ca succesul expozitiei lor sa fie pe masura efortului si seriozitatii cu care au abordat aceasta noua provocare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO