Afaceri de la zero

5 ani cu emisiunea Afaceri de la zero. Cum am ajuns de la zero la 1.300 în cinci ani? Punând întrebări şi primind răspunsuri

27.05.2024, 10:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Dacă în mai 2019 cineva ne-ar fi spus că vom cunoaşte 1.300 de mici afaceri româneşti şi că vom ajunge să dăm mâna cu şi mai mulţi antreprenori, n-ar fi părut altceva decât o glumă, o exagerare, o afirmaţie la care să spunem: „Hai să ne calmăm puţin, mai e mult până acolo!“.

A fost mult, într-adevar, au fost cinci ani, dar timpul nu a trecut degeaba. Am ajuns, aşa cum nu ne gândeam, la mai bine de 1.300 de afaceri de la zero, am citit şi ascultat povestea fiecăreia, am rezonat cu fiecare antreprenor, am ridicat din sprâncene uneori, ne-am mirat, am fost susţinători.

Cum ai început? De ce ai ales să faci asta? A fost greu? Ai mai lua-o de la capăt acum? Cât ai investit? De unde te-ai finanţat? Ce ai învăţat? Ce îţi propui mai departe? Unde vrei să ajungi? Cum? Cât? De ce?

Am repetat aceste întrebări de sute, de mii de ori, neobosit, pentru că doar aşa, cu aceste instrumente, ştim noi să producem poveşti. Curajul vostru, al micilor antreprenori de la zero, ne-a dat şi nouă curaj să căutăm mai departe.

„Bună ziua! Sunt jurnalist la Ziarul Financiar, vă propun să facem o emisiune în rubrica noastră Afaceri de la Zero, în care să vorbim despre businessul dumneavoastră, despre cum aţi ajuns aici, cum merge şi ce planuri aveţi. Vreţi să ne spuneţi povestea dumneavoastră?“

Peste 1.300 dintre voi aţi spus „da“ şi aşa am ajuns aici, împreună.

La fel ca în cazul vostru, şi munca noastră este un efort de echipă. Suntem şapte moderatori (Alina, Dana, Mădălina, Roxana, Miruna, Georgiana, Alexandra, încântate de cunoştinţă!), un producător neobosit, o echipă tehnică „ascunsă“ în regie, apoi un departament DTP, un altul de corectură, un redactor-şef, un director editorial, apoi oamenii de la tipar. Pe sub zeci de ochi trec cuvintele voastre scrise pe hârtie înainte de a ajunge sub miile de ochi ale publicului.

Cinci ani de „Afaceri de la Zero“, un proiect realizat de Ziarul Financiar cu susţinerea Băncii Transilvania, ne-au adus în punctul în care, oricând avem nevoie de un produs sau un serviciu, gândul să ne fugă rapid la cel puţin un om care îl face, un om pe care îl cunoaştem. E privilegiul nostru, privilegiul jurna­listului de a şti câte puţin din toate, de a cunoaşte - informaţii, oameni, de a avea contacte.

Dacă am pune baza noastră de date cu contactele antreprenorilor de la „Afaceri de la zero“ într-un spaţiu accesibil public, am avea cu siguranţă cea mai mare comunitate de business la început de drum. Este uriaş acest volum de informaţie, poate că uneori nici noi nu realizăm cât de mare şi puternic a putut deveni acest proiect.

Dar nimic nu ar fi fost posibil fără voi, iar pentru asta, încă o dată astăzi, vă mulţumim! Aţi inspirat mii de oameni care nu aveau curajul să se avânte pe drumul micului întreprinzător, iar impactul acesta se vede şi se va vedea şi mai departe în economie. Ştim sigur că un procent – oricât de mic - din toate firmele nou-înfiinţate în ultimii cinci ani a avut ca imbold măcar o poveste de la „Afaceri de la zero“. Iar asta e încă o unitate de măsură a ceea ce am reuşit să facem împreună. Şi nu ne oprim aici, suntem gata pentru noi poveşti. Doar povestitori să avem!

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania