Afaceri de la zero

A preluat stilul de lucru al nemtilor

26.05.2009, 15:48
Fosta economista la o ferma din Covasna, Katalin Rita Pozsony a infiintat in anul 1996 compania Ambrosius Prodcom, care produce papusi, jocuri si jucarii. Antreprenoarea avea atunci varsta de 39 de ani. "Am inceput sa realizez papusi inca din 1990, cand am invatat sa le confectionez la gradinita din Cluj la care era fiica mea, insa talentul la cusut l-am mostenit de la bunica mea austriaca", a declarat ea.
Initial, antreprenoarea confectiona papusi impreuna cu o alta mamica pe care a cunoscut-o la gradinita, pe care le vindeau ulterior in bazaruri scolare.
Ambrosius Prodcom a inregistrat in anul 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 200.000 de euro, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.
Preturile papusilor variaza intre 1,5 si 15 euro. Firma a avut o crestere semnificativa atunci cand antreprenoarea a investit 20.000 de euro in afacere, bani proveniti dintr-o mostenire de familie. In prezent, compania are 14 angajati.
Materialele folosite pentru confectionarea papusilor sunt achizitionate din Ungaria, Germania si Olanda. Antreprenoarea a preluat unele elemente din modelele de afaceri de peste hotare.
Firma colaboreaza cu aproximativ 30 de magazine din mai multe state europene, printre care se afla si Germania, Austria, Elvetia, Franta, Anglia, Olanda, Danemarca, Suedia, Finlanda, Ungaria.
"Mai nou, avem un client din SUA si unul din Australia", a explicat ea.
In acest moment, firma produce peste 150 de modele de papusi.
"Confectionam si papusi la comanda. De exemplu, o firma austriaca ne-a cerut sa confectionam personajele dintr-o carte desenata, jucarii menite sa ii ajute pe copii sa inteleaga fenomenele ecologice", a adaugat ea.
Unul dintre principalii parteneri de afaceri ai companiei este Muzeul Taranului Roman, pentru care antreprenoarea a conceput papusi imbracate in costume nationale romanesti, maghiare si sasesti.
 
Ambrosius Prodcom
Cifra de afaceri: circa 200.000 euro
Preturile papusilor: intre 1,5 si 15 euro.
Numarul modelelor: peste 150
 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania