Afaceri de la zero

A3XX primeste unda verde din partea Londrei

13.03.2000, 00:00 Autor: Iuliana Butuc Cerchez



(acest artiol va aparea in editia de maine, 14 martie)





Guvernul britanic a aprobat alocarea a 500 milioane de lire sterline pentru construirea celui mai mare avion de pasageri din lume cunoscut in prezent sub numele de cod A3xx. Sindicatele din Marea Britanie considera ca acest proiect va contribui la crearea a cel putin 12.000 de noi locuri de munca si va garanta mentinerea celor 60.000 de slujbe deja existente in industria aerospatiala locala. A3xx, proiectat de consortiul Airbus Industrie si a carui constructie va fi realizata de catre patru producatori europeni, inclusiv British Aerospace, va stabili un nou standard in materie de confort si capacitate de transport. Proiectantii intentioneaza ca noul A3xx sa aiba o capacitate de 550 de locuri, impartite pe doua nivele si, in plus, sa fie dotat cu minimagazine si chiar sali de gimnastica. Noul model de avion proiectat de Airbus va fi un competitor puternic pentru Boeig 747 Jumbo Jet. Costurile de productie sunt estimate a se ridica la aproximativ 8 miliarde de lire sterline, realizarea proiectului depinzand in mare parte de sponsorizari si donatii. British Aerospace si Guvernul britanic au purtat in ultimii cativa ani negocieri atat asupra sumei ce trebuie alocata proiectului cat si asupra termenilor contractuali. Mediile financiare considera ca acordul incheiat in jurul valorii de 500 milioane de dolari nu constituie o donatie din partea autoritatilor britanice, suma trebuind rambursata ulterior de catre compania co-producatoare. British Aerospace a inceput deja lucrul la designul noului avion la uzina proprie de la Bristol. Daca A3xx va intra pe linia de productie, companiei britanice ii va reveni sarcina de a construi aripile. In conditiile in care se vor strange fondurile necesare, activitatea de constructie efectiva va putea incepe in doi ani. Specialistii estimeaza ca super-avionul nu va intra in dotarea unei companii aeriene decat cel mai devreme in 2005.


O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania