• Leu / EUR4.7216
  • Leu / GBP5.2121
  • Leu / USD4.2706
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adelina Braicău livrează lunar sub brandul Bumbi Scutecel 1.000 de produse hand made pentru copii

16 iul 2019 Autor: Georgiana Mihalache

La doar patru luni de la înfiinţarea companiei, produsele Bumbi Scutecel intrau pe platforma eMag şi pe rafturile magazinelor Bebe Tei. „Urmează să ne extindem şi să facem şi angajări“.

Adelina Braicău, o antre­pre­noare din Bucureşti cu zece ani experienţă în sectorul ban­car, a pornit în noiembrie 2018 businessul Bumbi Scutecel în domeniul textilelor, sub care produce scutece, pături şi prosoape pentru copii într-un atelier din Drumul Taberei din Capitală. Ideea afacerii a venit dintr-o nevoie atunci când a devenit mamă, iar acum tânăra antreprenoare vrea să trimită şi la export produsele fabricate în România.

„Nu am pregătire în domeniul textilelor şi al confecţiilor, am terminat ASE şi am intrat în banking, unde am avut o carieră de zece ani. Am avut o sarcină cu risc şi trebuia să fac ceva. Am descoperit cât de necesare sunt scu­tecele din finet (un tip de ţesătură din bumbac – n.red.). Nu găseam pe piaţă modele vesele cum îmi doream. Am cumpărat primul metraj şi am folosit o maşină de cusut veche şi de aici am pornit“, povesteşte Adelina Braicău.

De la scutece a început să producă şi pături, prosoape pentru copii, în funcţie de ce­rerea din piaţă şi de nevoile mamelor. La doar patru luni de la înfiinţarea companiei, pro­dusele Bumbi Scutecel au intrat pe platforma eMag şi pe rafturile magazinelor Bebe Tei.

Produsele pot fi găsite şi pe site-ul Bumbi Scutecel. În prezent, vânzările companiei au ajuns la circa 1.500 – 2.000 de euro lunar, ceea ce înseamnă o cifră de afaceri de peste 18.000 de euro anul acesta, conform calculelor ZF.

„Investiţia iniţială a fost minimă, apoi când comenzile au crescut am început să achiziţionăm şi maşini industriale. Toate investiţiile le-am acoperit din profit. Am investit undeva la 5.000-6.000 de euro cumulat, pe care i-am recuperat. Vindem undeva la 1.000 de produse pe lună“, a mai spus Adelina Braicău. În atelierul din Drumul Taberei lucrează alături de alţi membri ai familiei, iar când volumele cresc peste capacitatea de producţie, colaborează cu un alt atelier. Planurile urmăresc însă extinderea.

„Urmează să ne extindem şi urmează să facem şi angajări. Am căutat să facem lucrurile treptat, iar dezvoltarea să fie o dată cu creşterea cererii din partea clienţilor. Vom lansa şi prima linie de hăinuţe, lucruri practice, produsele noi vor însemna volum şi va exista o extindere şi pe linia de producţie“, a mai spus Adelina Braicău.

Extinderea înseamnă însă şi noi angajaţi, în primă fază businessul având nevoie de încă patru persoane. Pentru investiţia în achiziţii de maşini, fondatoarea companiei estimează circa 5.000 de euro, iar cea mai mare provocare vine din zona resursei umane. Şi pieţele externe sunt pe lista de dezvoltare a antreprenoarei, existând discuţii cu magazine din Marea Britanie.

„Lucrăm cu furnizori din România pentru materia primă, dar pentru că o să avem nevoie de preţuri mai bune, urmează să importăm pentru că o să avem nevoie de cantităţi mai mari“. Un set de trei scutece costă 20 de lei, iar un set de păturică şi jucărie costă 95 de lei, potrivit site-ului Bumbi Scutecel. „Avem şi produse sub media pieţei pentru că mi-am dorit să avem fiecare segment. Se adresează clienţilor cu venituri medii“, a precizat antreprenoarea.

Fondatoarea Bumbi Scutecel a mai adăugat că există cerere pe piaţă, iar pariul său este pe volume, nu pe o marjă de profit mare per produs.

„Lumea antreprenorială este provocatoare. Cu toate că am o experienţă în spate, este un domeniu complet nou pentru mine, există o dinamică în acest mediu“.

Datele statistice arată că natalitatea continuă să scadă în România, doar 174.000 de nou-născuţi fiind înregistraţi în primele 11 luni din 2018, însă nişa produselor pentru copii continuă să se dezvolte. Astfel, câteva exemple sunt marii retaileri alimentari care au venit cu mărci proprii de haine pentru copii, farmaciile au dezvoltat şi partea de produse pentru cei mici, iar magazinele cu jocuri şi jucării îşi continuă extinderea.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori. ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania