• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Ciceoi a deschis în 2020 Căsuţa cu Ghiduşii, o grădiniţă în Chiajna, care primeşte 80 de copii

25.01.2022, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ „Am făcut şi voluntariat într-o grădiniţă din Statele Unite. M-a atras să lucrez cu copiii care sunt mult mai efervescenţi, eu fiind o fire energică“.

Alexandra Ciceoi a pornit în 2020 pe drumul antrepre­noriatului în do­meniul educaţiei, deschizând Căsuţa cu Ghiduşii, un centru educaţional, în urma unei investiţii de 10.000 de euro. În prezent, sunt 80 de copii înscrişi la grădiniţă, de patru ori mai mult faţă de capacitatea iniţială.

„Căsuţa cu Ghiduşii a pornit prin ateliere de joacă susţinute cu copii de la şapte luni la patru – cinci ani. Închiriasem un loc de joacă din zonă şi pentru că mi-am dorit să ofer mai mult pe partea educaţională copiilor din Chiajna şi împrejurimi, am prins curaj şi am transformat centrul de ateliere în centru educaţional“, a povestit Alexandra Ciceoi.

Ea are o experienţă de 15 ani în domeniul educaţiei, iar în 2019, când era în concediu de creştere a copilului său, a căutat activităţi pentru bebeluşi. În lipsa acestora, a început să ţină ea ateliere, de la aceste activităţi venind şi ideea grădiniţei.

Înainte de Căsuţa cu Ghiduşii, antreprenoarea a fost la rândul său educatoare într-o grădiniţă britanică din Capitală.

„Eu am absolvit facultatea de psihologie, în timpul facultăţii am făcut şi voluntariat într-o grădiniţă din Statele Unite. M-a atras să lucrez cu copiii care sunt mult mai efervescenţi, eu fiind o fire energică“, a mai spus Alexandra Ciceoi.

Investiţia iniţială a fost de 10.000 de euro, bani care au presupus închirierea spaţiului din Chiajna, materiale de joacă, resurse pentru educatori.

„Nu urmăm modelul clasic, în Căsuţă copiii învaţă prin joacă, ei sunt încurajaţi să exploreze independent. Petrec mult timp afară, punem mult accent pe dezvoltarea socio-emo­ţională, adică să fie independenţi, să împartă cu ceilalţi, să reuşească să se joace singuri, să pună întrebări, să interacţioneze cât mai profund cu adulţii şi colegii lor“, a mai spus Alexandra Ciceoi.

De la 20 de copii cât au venit iniţial la Căsută, în prezent sunt 80 de copii, iar pe lista de aşteptare sunt încă 40 de persoane.

Deşi domeniul educaţional a atras cele mai multe schimbări în pandemie, şcolile trecând de mai multe ori din formatul fizic în cel online, antreprenoarea spune că situaţia sanitară nu a afectat afacerea, în afară de câţiva copii retraşi în momentele de vârf ale pandemiei.

„Părinţii au posibilitatea să aleagă program scurt, de la 8 la 12:30, iar programul lung este de la 8 la 18 seara. Preţul pentru programul scurt este undeva la 1.500 lei, iar pentru cel lung este 1.800 lei“, a mai spus fondatoarea Căsuţei cu Ghiduşii.

Pentru fiecare opt copii există câte un educator, iar o parte dintre angajaţi au fost alături de antreprenoare încă de la deschidere. Planurile pentru anul 2022 urmăresc stabilizarea echipei, iar o posibilă extindere este exclusă, mai spune fondatoarea businessului.

„Am părinţi care îmi solicită să deschid şi în Capitală, însă pentru mine este foarte important să fiu alături de echipă, părinţi, copii. Am ales să rămân într-o singură clădire“, a precizat Alexandra Ciceoi.

Ea crede că rezultatele în busi­ness au venit pentru că s-a concentrat pe domeniul care îi place – educaţia informală.

În plus, a avut sprijinul soţului său, la rândul lui antreprenor, mai ales în provocările pe care le-a întâlnit, investind toată energia în propria afacere.

georgiana.mihalache@zf.ro

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone