Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandru Becuţ, Berliner Donuts: Clienţii au devenit mult mai pretenţioşi. Nu este suficient doar un produs bun, ci şi experienţa asociată lui

21.04.2023, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Alexandru Becuţ, antreprenorul din spatele Berliner Donuts, concept gastro care a adus gogoaşa berlineză în inima Bucureştiului, spune despre sine că mai toată experienţa din domeniul HoReCa a fost acumulată în perioada pandemiei. Ultimii ani au fost un mix de decizii rapide, pivotări de business şi adaptare pe fast-forward, dar cumva lucrurile s-au legat, astfel că acum planurile sunt de a extinde prezenţa Berliner Donuts în Bucureşti şi, de ce nu, peste hotare.

„Povestea este puţin amuzantă în sensul în care eu sunt pasionat mai ales de dulciurile cu ciocolată, dar din când în când comandam şi gogoşi, aşa că mi-am dat seama că este foarte mult loc de creştere privind experienţa acestui produs. Am început cu o locaţie mică astfel încât să testăm conceputul, în 2021. Testele au durat ceva vreme pentru că am testat produsul şi echipamentele şi foarte greu a fost să construim şi echipa de cofetari. Într-un final am lansat acest business”, povesteşte Alexandru Becuţ, cofondator al Berliner Donuts, începuturile businessului în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero.

Investiţia iniţială s-a ridicat la circa 100.000 de euro, prima unitate fiind în Piaţa Mihail Kogălniceanu din Bucureşti. Berliner Donuts nu este însă prima afacere a lui Alexandru Becuţ în domeniul HoReCa, tot el fiind implicat în gelateria Friddi sau în GRABit Pastrami Bar, proiect culinar care aduce în atenţia papilelor gustative locale suculenta pastramă de vită. Berliner şi GRABit au în comun, dincolo de implicarea lui Alexandru Becuţ, faptul că au fost lansate în pandemie.

„Toată experienţa mea în zona HoReCa a fost acumulată în perioada pandemiei. Uneori fac glume că dacă a trecut pandemia, n-o să mai ştiu să fac business. Toţi anii aceştia au fost un montagne russe, decizii rapide, pivotare de business, astfel încât să te adaptezi rapid tuturor condiţiilor de piaţă.”

Feedback-ul pentru Berliner Donuts a fost foarte bun, business-ul a prins tracţiune, dar antreprenorul a sesizat că lipseau câteva lucruri pentru a creşte dinamica, o capacitate de producţie mai mare şi o zonă generoasă pentru a servi clienţii.

Gogoaşa berlineză adusă în Bucureşti cerea mai multă interacţiune pentru a face saltul de la produs la experienţă.

“Clienţii au devenit mult mai pretenţioşi. Nu este suficient un produs bun, ci şi experienţa asociată lui.”

Astfel, au început căutările pentru o nouă locaţie pentru Berliner şi comunitatea care se strânseze în jurul gogoşilor moţate umplute cu creme de ciocolată, fistic sau fructe de pădure. În total, căutările au durat cam cinci luni de zile, pentru că nu este deloc uşor să găseşti un loc bun de business în Bucureşti, iar de la începutul acestui an Berliner este într-un spaţiu nou, foarte apropiat de Calea Victoriei (Strada Matei Millo, 5).

“Produsul era bun, era dorit, dar trebuia să îl aducem într-o zonă cu vad, care are tendinţă de creştere şi să îmbunătăţim mult experienţa locaţiei. Am găsit o locaţie care este lângă Calea Victoriei, mai retrasă, ceea ce îţi oferă un avantaj de a avea o grădină generoasă. La interior sunt în jur de 35 de locuri şi mai sunt cele de pe terasă.” Alături de gogoşi, Berliner s-a asociat cu Nomonym pentru cafeaua de specialitate şi cu Boem Atelier pentru o selecţie de ciocolată fină. “În noua locaţie, investiţiile s-au ridicat undeva la 400.000 de euro, dar dacă vrei să faci ceva de calitate trebuie să investeşti în echipamente, în oameni, în amenajări.” Odată cu mutarea, capacitatea de producţie a ajuns la 2.000 de gogoşi pe zi, cifră care coincide cu vânzările. “Este foarte important să gândeşti tot conceputul unui business şi să nu faci rabat la calitate. Ne place să ne numim clienţii high quality hipsters, consumatori educaţi, care au călătorit foarte mult, care şi-au dezvoltat paleta gustativă, care atunci când sunt în România vor îngheţată ca în Italia sau deserturi ca în Paris. Pe de altă parte gogoaşa este comfort food iar noi adresăm şi acest aspect.” Pentru anul acesta, estimările privind cifra de afaceri sunt de circa 800.000 de euro, iar rezultatele de până acum indică faptul că targetul este cât se poate de realist. Astfel, planurile pentru următorii 2-3 ani sunt de a creşte prin noi locaţii în Bucureşti şi, de ce nu, în afară.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania