Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alin şi Diana Mindu au pornit de la Pătuţul lui Eric şi produc mobilier pentru camerele copiilor de 60.000 de euro anual

28.04.2020, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Părinţii se gândesc cum să mute copilul în propria lui cameră sau pat. Paturile noastre asta fac prin faptul că atrag copilul, părinţilor le e uşor să îl decoreze.

Soţii Alin şi Diana Mindu au lăsat joburile din corporaţii pentru a se de­dica propriului business - Pătu­ţul lui Eric, o afacere în producţia de mobilă pentru copii, inspirată de la numele copilului celor doi, care a fost şi primul care a încercat produsele. După o investiţie iniţială mică, de 5.000 de euro, cei doi antreprenori au ajuns să dezvolte 20 de modele de pătuţuri pentru copii.

„Businessul a fost creat împreună cu soţia mea după venirea fiului nostru, de aici vine şi numele businessului. Ca orice părinte, am citit diverse articole cum să îţi dezvolţi co­pilul şi am descoperit conceptul Montes­sori, de aici au plecat şi primele produse. Reacţia copiilor pe care îi întâlnim este de a se bucura de produs pentru că sunt gândite şi orientate către copii pentru a-i dezvolta şi pentru a le creşte autonomia“, a povestit Alin Mindu.

Cu puţină experienţă în domeniul produ­selor pentru somn, Alin Mindu fiind mana­ger de vânzări pentru o companie care vinde astfel de articole, iar Diana Mindu aducând ex­perienţele de economist şi de client, cei doi soţi au pornit pe drumul antreprenoriatului în urmă cu doi ani.

„Începutul a fost un pic timid, am fost destul de precauţi, am început cu diferite uti­laje semiprofesionale. Ulterior, când produ­se­le noastre au început să fie apreciate şi am avut cerere, am început să investim. Noi am în­ceput cu 5.000 de euro, acum tot profitul nos­tru se reinvesteşte, chiar şi la doi ani de la crearea acestui business“, a mai spus Alin Mindu.

Pătuţul lui Eric se bazează pe conceptul Montessori, prin care se promovează dezvol­ta­rea naturală a copiilor. Părinţii sau bunicii sunt publicul ţintă pentru business, iar pro­du­se­le sunt adaptate în funcţie de vârsta copi­lu­lui şi camera în care urmează să fie amplasat produsul.

„Conceptul de căsuţă, prin forma lui, oferă copilului autonomia şi în acelaşi timp mo­dul lui de gândire şi dezvoltare indivi­dua­lă este o direcţie pe care ar trebui să se axeze pă­rinţii foarte mult în zilele acestea. Ajută copilul să se dezvolte de la primii paşi când el se poate ajuta de pat să se ridice în picioare, să meargă“, a mai spus Alin Mindu.

Antreprenorul a menţionat că forma de casă pe care o are patul îl ajută pe copil să simtă că are propria casă, devenind astfel mai uşor pentru părinţi să-l mute în propria cameră sau pătuţ.

Produsele sunt realizate în atelierul propriu al celor doi antreprenori, iar în urma cererii, se gândesc să mute producţia într-un alt spaţiu. Businessul funcţionează doar pe comenzi în cazul paturilor. În portofoliul Pătuţul lui Eric intră şi jucării sau decoraţiuni.

Mai multe detalii pe www.zf.ro/afaceri-de-la-zero

„Am vrut să creăm un produs pe nevoia clientului, dacă doreşte modificări sau vede o poză şi doreşte să-şi creeze ceva similar, încercăm să facem o schiţă, după care să discutăm cum am putea ajunge la un produs care să mulţumească ambele părţi“, a mai spus Alin Mindu.

Preţul diferă de la produs la produs, mai ales că paturile sunt făcute pe comandă, în funcţie de vârsta copilului şi dimensiunile camerei. Clienţii ajung să descopere produsele pe pagina de facebook, Pătuţul lui Eric, iar în curând va fi disponibil şi propriul site. Antreprenorii s-au gândit însă şi la posibilitatea de listare în magazinele de mobilă.

„Am discutat în partea de online cu diferiţi retaileri, acum din cauza pandemiei sunt puse în aşteptare. Acolo discutăm de stocuri şi pandemia aceasta ne-a blocat din acest punct de vedere“, a mai spus fondatorul businessului.

Planurile pentru anul 2020, schimbate de contextul actual de criză sanitară, urmăresc dezvoltarea produselor, dar şi intrarea pe o nişă nouă - cea a mobilierului pentru adulţi. Lunar, Pătuţul lui Eric are cifră de afaceri de 5.000 de euro, ceea ce înseamnă circa 60.000 de euro pe an.

„Viaţa de antreprenor depinde de cât vrei să te arunci, ce vrei să obţii. Putem avea provocări, dar şi satisfacţia că un produs care era o imagine a ajuns la client. Mulţi clienţi vin cu o schiţă realizată de ei, fără experienţă şi reuşim să obţinem un produs pe care ei şi l-au imaginat“, a mai povestit Alin Mindu.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania